مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات جان دو کوهنورد اهل استان مرکزی در منطقه گردشگری «شیرز» در کوهدشت خبر داد.

به گزارش وسیم لرستان، محمدقدمی امروز سی‌و یکم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از گزارش دریافتی شب سی و یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ که دو کوهنورد اهل استان مرکزی از مسیر اصلی منحرف و در دیواره‌های صخره‌ای این منطقه گرفتار شده بود بلافاصله نیروهای امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به تاریکی هوا و سختی عملیات امداد و نجات در شب به دلیل اهمیت موضوع پس از ۶ ساعت عملیات سنگین کوهستان، دو کوهنورد به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدامات اولیه، جیره غذایی در اختیار این دو کوهنورد حادثه دیده قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان کرد: بسیاری از کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، به ارتفاعات مختلف این شهرستان صعود می‌کنند که در هنگام وقوع حادثه برای آنها امدادرسانی را دشوار می‌کند.

گفتنی است، دره شیرز منطقه‌ای سرسبز در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره قرار دارد.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d8df72
کد خبر : 2940
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.