مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از بخش‌های تاثیرگذار در توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش وسیم لرستان، اعظم روانشاد در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور با اشاره به اینکه مساله اقتصاد ضرورت نخست لرستان است،گفت: لازم است فرهنگ و هنر در کنار بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی به عنوان بخش‌های مهم توسعه استان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه رسانه لرستان علی‌رغم وجود مشکلات فراوان دوشادوش دولت در بحث مطالبه گری در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی گام برمی‌دارند، بیان کرد: مشکلات خانواده رسانه لرستان با بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در استان‌هایی که که از لحاظ اقتصادی بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی فعالی دارند اصحاب رسانه حمایت بیشتری می‌شوند و از یک پشتوانه قوی برخوردارند افزود: بسیاری از مشکلات اهالی رسانه از سوی بخش‌های غیر دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی حل و فصل می‌شوند، اما در لرستان با وجود ظرفیت‌های کمی و کیفی که این قشر عظیم در استان دارند به خاطر نبود بخش غیردولتی و زیرساخت‌های اقتصادی دچار یک ضعف عمده در حوزه پشتوانه مالی هستند به همین خاطر رسانه‌های ما با مسائل متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

روانشاد رعایت نکردن قانون «میم الف» از سوی ادارات را از دیگر چالش‌های اصحاب رسانه در لرستان عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار داریم که استاندار ادارات را موظف به رعایت قانون «میم الف» کند تا بلکه رسانه‌ها از پشتوانه مالی و اقتصادی بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جشنواره «بر بلندای حضور» اشاره کرد و گفت: پس از انتشار فراخوان جشنواره در دی ماه با محوریت انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری و حماسه حضور، ۴۵۰ اثر از ۷۳ رسانه به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که از۵۰ نفر از اصحاب رسانه که به تولید اثر در این جشنواره پرداختند از سوی شورای اطلاع‌رسانی استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

پایان خبر

لینک کوتاه : /f62f37
کد خبر : 3014
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.