تغییری نو در ساختار خدمات حقوقی؛
هلدینگ حقوقی "عدل امید" به عنوان اولین مرکز تخصصی خدمات حقوقی غرب کشور در 26 شاخه با همکاری 60 نفر از نخبگان ملی این رشته در خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

به گزارش وسیم لرستان، دریافت خدمات حقوقی مناسب از نیازها و دغدغه‌های جامعه امروز به شمار می‌رود که به دلیل عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل پیچیده‌ی حقوقی بسیار حائز اهمیت بوده، و لازم است هر فرد در جامعه یک مشاور حقوقی را در کنار خود داشته باشد.

امروز دوشنبه چهارم تیر ماه، آغاز یک تغییر مثبت در ساختار ارائه خدمات حقوقی به شهروندان لرستان بود و هلدینگ حقوقی "عدل امید" به عنوان اولین مرکز تخصصی خدمات حقوقی غرب کشور و بزرگترین مرجع وکالت در ایران در 26 شاخه با همکاری 60 نفر از نخبگان استانی و ملی این رشته در خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

مراسم افتتاح این هلدینگ تخصصی با حضور مسئولان، اساتید رشته‌ی وکالت، قضات، وکلا، مردم و اصحاب رسانه در سالن شهید آوینی ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.

photo12197750665

بنیانگذاری بزرگترین مرجع علمی وکالت در لرستان

بر اساس این گزارش، علی امیدی، مدیر هلدینگ حقوقی عدل امید در این مراسم با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی تاسیس این موسسه، فرهنگسازی برای تبیین حقوق وکیل و موکل است تا مردم راحت‌تر به وکلا اعتماد کنند، افزود: امروز با تاکید بر علم بازاریابی و وکالت، حرکتی را آغاز کردیم تا خدمات نوینی را به هم‌استانی‌ها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: آگاه‌سازی لحظه‌ای موکلین، ارائه خدمات حقوقی در بالاترین کیفیت، اشتغال مستقیم 30نفر و غیرمستقیم 60 نفر از ویژگی‌های هلدینگ تخصصی عدل امید است.

امیدی با بیان اینکه امروز بزرگترین مرجع وکالت ایران در لرستان بنیانگذاری شد، اظهار کرد: ما می‌توانیم لرستان را به قطب وکالت ایران تبدیل کنیم و با ارائه خدمات تخصصی نوین به مردم و آگاه‌سازی آنان، میان مردم و وکلا آشتی برقرار کنیم.

وی گفت: در ابتدا شاید استفاده از کلمات بزرگترین و تخصصی‌ترین بزرگنمایی به نظر برسد و همه ما تهران را مرکز چنین حرکات بزرگی بدانیم اما تاکنون هیچ موسسه‌ای با این تعداد تخصص تشکیل نشده است و ما می‌توانیم یک مرجع در کشور باشیم‌.

مدیر هلدینگ تخصصی حقوقی عدل امید افزود: آینده وکالت متعلق به وکلای تخصصی است و ما به‌عنوان بزرگترین هلدینگ حقوقی کشور در کنار کانون وکلای دادگستری لرستان، وکلای جوان را به سمت تخصصی شدن سوق خواهیم داد که حتما در نتیجه‌بخشی پرونده‌های مردم و احقاق حقوق عامه تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: این  تیم نخبه و آرندی با همکاری ۶۰ وکیل حاذق از سراسر کشور سعی در تحقق حقوق عامه مردم به بهترین شکل دارد.

امیدی با بیان اینکه از آرمان‌های هلدینگ عدل امید اینست که هیچ فردی از خدمات حقوقی بی‌بهره نباشد، گفت: از همین جا قول می‌دهیم ماهانه ۲۰پرونده معاضدتی را قبول و آزادی ۵۰ زندانی را در بدو تاسیس انجام خواهیم داد؛ همچنین مبلغی را برای آزادسازی یک مادر دربند اختصاص می‌دهیم‌.

وی در پایان سخنان خود از همراهی همه کسانی که در رقم زدن این اتفاق مهم تلاش کرده‌اند از جمله برادرش "امیرحسین امیدی"،  خانواده و همکاران خود قدردانی کرد.

photo12197027571 copy

وکیل تخصصی، تسهیل‌گر فرآیند دادرسی

غلامرضا رفیعی، رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان نیز در افتتاحیه هلدینگ تخصصی حقوقی "عدل امید" ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و هفته قوه قضائیه به حاضران به سابقه‌ی تاریخی وکالت در ایران و لرستان اشاره کرد و گفت: از سال ۱۲۹۱ که وزارت عدلیه وجود داشته، وکالت هم بوده است تا اینکه در سال ۱۳۳۳ دکتر مصدق با راهیابی و پیشه‌گیری از کشورهایی که کانون وکالت تخصصی داشتند، کانون جامع وکلا را در همان سال تاسیس کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربه ۲۵ سال تلاش در این شغل شریف، اعتقاد دارم این حرفه جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است، افزود: وکالت با مشکلات و مسائل مردم ارتباط دارد و خودبه‌خود در طول رابطه وکالت سختی‌ها منتقل ‌ و اضطراب‌ها سبب کهولت وکیل می‌شوند.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: علاوه بر دغدغه احقاق حق موکل، باید یار و غمخوار موکل در طول دادرسی بود و این نگرانی‌ها مستقیما بر روحیه او تاثیرگذار است.

وی، تاسیس موسسه امید را نقطه عطفی در وکالت لرستان دانست و خاطرنشان کرد: این هلدینگ در غرب کشور بی‌نظیر و تقریبا اولین موسسه‌ در تاریخ کشور است که فعالیت حقوقی تخصصی را آغاز می‌کند؛ درواقع موسسات حقوقی در کشورهای پیشرفته با تعداد وکلای بالا صرفا در یک زمینه‌ خاص تشکیل شده است که این در نحوه پیگیری خدمات حقوقی آثار خیلی خوبی دارد.

رفیعی، اولین اثر تخصصی بودن را متوجه وکیل دانست و گفت: تخصصی بودن به پژوهش تخصصی می‌انجامد که ریشه‌ی علمی وکیل را بالا برده و به یک وکیل علمی باتجربه تخصصی تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اثر دوم این موسسات، راحتی کار مردم است برخی مردم برای تخصص‌های خاص مراجعه می‌کنند پس آنها هم به این سطح از آگاهی رسیده‌اند که به دنبال وکیل تخصصی باشند تا راحت‌تر به نتیجه برسند‌.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان با بیان اینکه اثر سوم تشکیل موسسات حقوقی و وکالت تخصصی در دستگاه قضایی هم مورد استقبال است، اظهار کرد: وجود وکیل تحصصی، قاضی را در جریان پرونده کمک می‌کند چون وکیل تخصصی روند کار را بهتر می‌شناسد و اعتبار دفاعیات بالاتر می‌رود؛ از طرفی اعتماد قاضی بیشتر می‌شود و تسهیل در فرآیند دادرسی و تسریع در کار مردم را به دنبال دارد.

photo12197008666 copy

عدل امید آغازگر وکالت تحصصی عملی در ایران

باقر جابری، از وکلای باسابقه استان لرستان دیگر سخنران این جلسه بود که  این موسسه را آغازگر وکالت تخصصی به صورت عملی در ایران دانست و افزود: از این پس شاهد تاثیرگذاری این مرکز در پرونده‌های حقوقی و جامعه وکلا خواهیم بود.

وی با اظهار تاسف از عدم نهادینه شدن فرهنگ به کارگیری وکلا در امور جاری اظهار کرد: این سبب می‌شود افراد فقط زمانی که مشکل دارند به وکلا مراجعه کنند که کار را سخت‌تر می‌کند.

جابری، مهم‌ترین هدف این هلدینگ را تخصصی کردن وکالت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تفکیک دادگاه‌های مختلف در دستگاه قضایی این مساله به روند دادرسی کمک می‌کند؛ امروز دنیا به سمت تخصصی کردن وکالت رفته است و آقای "علی امیدی" به واسطه تلاش‌هایی ‌که از ابتدای آغاز تحصیل در وکالت داشتند اولین کسی است که این کار را در ایران آغاز کرده است.

 

خبرنگار: سیده مائده موسوی

عکس: سمیه روزبهانی

پایان خبر

لینک کوتاه : /f3790c
کد خبر : 3277
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.