مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مهلت ارسال آثار به سوگواره منطقه‌ای چلچراغ تمدید شد.

به گزارش وسیم لرستان، اعظم روانشاد در نشست هماهنگی دومین سوگواره منطقه‌ای چلچراغ با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های عاشورایی و نهضت حسینی حائز اهمیت ویژه است، افزود: عظمت حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ بوده و الهام‌بخش بسیار زیادی در تاریخ و تمدن فرهنگ و هنر ایران زمین و کشورهای اسلامی بوده است.

وی ترویج فرهنگی حسینی، فرهنگ‌سازی ادبیات حسینی، ارزیابی آثار فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای مرتبط با عاشورا، تولید محتوای عاشورایی، ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی- ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی را از مهمترین اهداف برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای چلچراغ عنوان کرد و گفت: علاوه بر ترویج سبک زندگی حسینی، وحدت اسلامی، دشمن‌شناسی و بصیرت حسینی از مهمترین محور های سوگواره‌های عاشورایی لرستان است.

سوگواره منطقه ای چلچراغ در لرستان برگزار می شودمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه بی‌شک همدلی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی موجب رقم خوردن رویدادهای فاخر فرهنگی و مذهبی در استان خواهد شد، بیان کرد: این رویداد باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف استان قرار بگیرد.

روانشاد با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین سوگواره چلچراغ با ۱۴ دبیرخانه در شهرستان‌های استان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: رشته‌های این دوره درچهار دبیرخانه آواها و نواها، خوشنویسی، فیلم‌نامه و نمایشنامه و تایپوگرافی و گرافیک دیجیتال متمرکز شده‌اند.

وی مهمترین نقطه قوت نخستین سوگواره چلچراغ را رسیدن بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره برشمرد و با بیان اینکه این استقبال برای برگزاری رویداد دوم ایجاد انگیزه شد و سوگواره منطقه‌ای براساس اقبال عمومی با حضور استان‌های کردستان، همدان، ایلام، خوزستان،  کرمانشاه و لرستان کلید خورد، اضافه کرد: مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا ۳۱ تیرماه تمدید شده است واختتامیه این رویداد پس از اربعین حسینی برگزار می‌شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /a0c404
کد خبر : 3301
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.