/یادداشت/
برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در هشت ماه گذشته، روانِ شاد فرهنگ و هنر را رقم زد.

به گزارش وسیم لرستان، از 27 مهرماه 1402 و با انتصاب اولین بانوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آنهم در استان لرستان، همه‌ی نگاه‌ها به اعظم روانشاد دوخته شد و شاید او به عنوان یک نماد در مرکز دید اهالی فرهنگ، هنر و رسانه قرار گرفت.

روانشاد، یک چهره‌ی علمی، فرهنگی و پژوهشی است که تجربه سال‌ها خدمت در بدنه‌ فرهنگ و ارشاد استان را در کارنامه داشته و اینک در قامت مدیریت فرهنگ، شایستگی زنان را در مناصب مدیریتی کلیدی در عین نجابت و صیانت از زیست عفیفانه به اثبات رسانده است.

2

با نگاهی به رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار شده از انتصاب وی تاکنون که با دهمین جشنواره رسانه‌های استان آغاز شد، راه‌اندازی سینما کیو و نمایش آثار سینمایی جشنواره فیلم فجر 42 به منظور افزایش سهم مردم از محصولات رسانه‌ای، برگزاری ده‌ها محفل قرآنی، ادبی، فرهنگی، نمایشگاه کتاب و توجه به حوزه چاپ و نشر، ممارست در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و پیگیری مصوبات آن، تعامل با دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی "هفته لرستان" و "روز نکوداشت خرم‌آباد"، برگزاری جشنواره "بر بلندای حضور"، سوگواره "شهید جمهور" و درنهایت در پایان هشتمین ماه خدمت، برگزاری نشست اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار لرستان، آئین گرامیداشت "خلوت‌نشین ملکوت" در یکمین سالگرد عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین "سید شکرالله طاهری" و تکریم از مفاخر فرهنگ و هنر لرستان با حضور استاد "علی نصیریان" و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و برگزاری کارگاه تئاتر استاد نصیریان برای هنرمندان جوان، روزهای ماندگاری را در تقویم فرهنگ و هنر به ثبت رساند و روانِ شاد مردم، هنرمندان و فرهنگ‌دوستان را رقم زد.

55

شاید راز موفقیت روانشاد در این مسیر قبل از هر چیز به آشنایی و تسلط او بر وضعیت فرهنگ و هنر استان، سال‌ها تلاش و تحقیق در این زمینه و از همه‌ مهم‌تر روحیه‌ی جهادی، رویکرد شورامحور و تاکید بر بکارگیری خرد جمعی کارکنان با تجربه برمی‌گردد. اما نکته‌ی دیگری که در این میان بسیار قابل اعتناست استفاده وی از ظرفیت هنرمندان جوان با نگاه استعدادیابی و حمایتی است که خروجی آن را در تولید محتوا شاهد هستیم.

به دور از هر گونه نگاه متملقانه و سهم‌خواهانه، به عنوان عضو کوچکی از جامعه بانوان و خانواده بزرگ رسانه‌های استان، وظیفه خود می‌دانم از زحمات این بانوی شایسته قدردانی کنم؛ هر چند اعتقاد دارم هنوز تا رسیدن به قله‌ی فرهنگی و هنری که شایسته‌ی سبقه‌ی تاریخی استان است، فاصله‌ی زیادی داریم، اما افق روشنی را پیش روی فرهنگ این سرزمین متصور بوده و به آینده فرزندان لرستان امیدواریم.

یادداشت: سعیده خورشیدوند

پایان خبر

لینک کوتاه : /c293d4
کد خبر : 3255
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.