/یاداشت/
کسانی که در رأس نهاد ریاست جمهوری قرار می‌گیرند باید به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند و در راه تحقق آنها همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرند.

یادداشتاعظم روانشاد_ جامعه‌شناس، در نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی است، به این معنی که کسانی که در رأس نهاد ریاست جمهوری قرار می‌گیرند باید به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند و در راه تحقق آنها همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرند. همچنین مردم‌سالاری دینی در این نظام به این معنی است که انتخابات هم حق مردم و هم تکلیف آنها، حق به این معنی که باید در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند و تکلیف به این معنی که مشارکت آنها یکی از پایه‌های تقویت نظام اسلامی است.

از سوی دیگر مشارکت در انتخابات یکی پایه‌های تقویت انسجام ملی است چرا که مشارکت حداکثری هم منجر به همسویی دولت و ملت می‌شود و هم نشان می‌دهد که مردم به حاکمان و نظامشان اعتماد دارند، حاکمان براساس رأی مردم انتخاب میشوند و این‌ها باعث می‌شود کشور از گزند آسیب‌های درونی و بیرونی محفوظ بماند. 
انتخابات همچنین یکی سازوکارهای مسالمت‌آمیز انتقال قدرت و اقناع جامعه است و همین خود به نوبه‌ای دیگر منجر به انسجام ملی می‌شود، از این‌رو مشارکت فراگیر و همه آحاد جامعه در آن حائز اهمیت است.
حدود یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، دعوت دیگران به مشارکت به‌ویژه آنهایی که هنوز دو دل هستند یک وظیفه است. 
در این میان نقش گروه‌های مرجع به ویژه صاحبان فکر و اندیشه و اصحاب رسانه برجسته‌تر است. آنان هستند که می‌توانند به مردم جهت بدهند تا به کسانی که وفادار به جبهه انقلاب هستند و برای تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند رأی بدهند.
پایان خبر
لینک کوتاه : /cf24c8
کد خبر : 3285
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.