رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: جراحی شکاف لب و کام در استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش وسیم لرستان، بهرام دلفان در جمع خبرنگاران درباره خدمات رایگان عمل جراحی شکاف لب، اظهار کرد: با همت موسسه  خیریه مرهم جراحی نواقص شکاف لب و کام برای افرادی که از بدو تولد دچار این عارضه هستند، از ۲۵ تا ۲۸ خرداد ماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تیم کادر درمانی این موسسه چهار روز در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد اقدام به عمل جراحی متقاضیان به‌صورت رایگان خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای انجام اعمال جراحی از ۱۷ اتاق عمل مجهز در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد ۱۰ اتاق عمل به این کار اختصاص داده شده است و علاوه بر متقاضیان لرستانی، استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند. علاوه بر کادر پزشکی این موسسه، پزشکان لرستانی نیز برای شرکت در این کار خیرخواهانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

ثبت‌نام 1860 نفر  برای انجام عمل جراحی ناهنجاری فک و صورت

همچنین رئیس مجمع خیرین سلامت لرستان نیز در مورد این پروژه گفت: دو سال است که این پروژه شروع شده و رسالت مهم آن، انجام جراحی بیماران دارای شکاف لب و کام و ناهنجاری‌های صورت است.

کاظم مرادی فرد با بیان اینکه تاکنون ۱۸۶۰ نفر بیمار برای انجام عمل جراحی ناهنجاری فک و صورت ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: تیم مجرب جراحی پلاستیک موسسه خیریه مرهم  چهار روز در استان حضور دارد و افراد متقاضی را به‌صورت رایگان جراحی می‌کند. در تیم جراحی ۶۰ پزشک مجرب شامل ۲۰ فوق تخصص جراحی پلاستیک، دو متخصص بیهوشی و سایر تخصص‌های اتاق عمل حضور خواهند داشت.

او با بیان اینکه امسال لرستان به‌عنوان پایلوت مهربانی، سخاوت و جوانمردی برای عمل جراحی شکاف کام و لب اعلام آمادگی کرده است، افزود: علاوه بر این تیم موسسه خیریه مرهم،  جراحان دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کرده‌اند که در این پروژه خیرخواهانه به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت لرستان  با بیان اینکه این عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: ۸۰ درصد بیماران دارای ناهنجاری فک و صورت در لرستان و ۲۰ درصد  از سایر استان‌ها هستند.

محدویت سنی بین بیماران وجود ندارد

بهروزعزت‌پور نیز گفت: موسسه ملی مرهم به مدت ۴ روز در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد حضور خواهند داشت و آمادگی دارند۳۰۰ نفر از افرادی که دچار عارضه لب شکری و شکاف کام هستند مورد عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: برای انجام اعمال جراحی محدویت سنی بین بیماران وجود ندارد و مداوای قشر ضعیف جامعه از صفر تا ۱۰۰به صورت رایگان انجام می‌شود.

عضو مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: هزینه اسکان و پذیرایی بیماران در صورتی که شرایط مالی نداشته باشند؛ توسط مجمع خیرین سلامت استان تقبل می‌شود.

عزت پور گفت: افراد متقاضی می‌توانند در پیامرسان واتساب به شماره ۰۹۰۰۳۴۰۸۶۳۶ و در ایتا به شماره ۰۹۳۹۷۷۰۰۹۶۸ ارتباط بگیرند و یا با وب سایت موسسه ملی مرهم به آدرس marham.life مراجعه کنند.

وی بیان کرد: افرادی که امکان تماس برای آنها وجود ندارد به صورت حضوری به مجمع خیرین سلامت لرستان، واقع بلوار ولایت بین نگارستان ۱۶ و ۱۷ مراجعه کنند.

عضو مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: هدف مجمع خیرین سلامت این است که در لرستان بیمار لب شکری و شکاف کام نداشته باشیم.

عزت پور از همکاری استاندار، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری این رویداد تقدیر کرد.

پایان خبر

 

لینک کوتاه : /ffeb29
کد خبر : 3191
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.