یک متخصص پوست گفت: وسایل مورد استفاده در تاتو همواره به خون مریض آغشته می‌شود به همین دلیل احتمال انتقال بیماری‌های عفونی مانند HIV و انواع هپاتیت وجود دارد.

 عبدالرضا عرفانی در گفت‌وگو با وسیم لرستان، اظهار کرد: وسایل مورد استفاده در تاتو همواره به خون مریض آغشته می‌شود به همین دلیل احتمال انتقال بیماری‌های عفونی مانند HIV و انواع هپاتیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عوارض تاتو در تمام نقاط بدن یکسان است،‌ افزود: علاوه بر بیماری‌های ویروسی رنگ‌های به کار رفته در تاتو نیز می‌تواند موجب حساسیت‌های مقاوم به درمان و یا گرانولوم که نوعی ضایعه پوستی است شود و عفونت‌های چرکی در بسیاری از موارد در منطقه ای که تاتو انجام شده دیده می‌شود.

این متخصص پوست با بیان اینکه در تاتو خط چشم خطر آلودگی قرینه وجود دارد، گفت: پاک کردن تاتو در این نقطه از بدن نیز مشکل‌تر است اما به طور کلی امکان باقی ماندن جای تاتو وجود دارد زیرا پاک کردن برخی از رنگ‌ها حتی با لیزر هم به سختی انجام می‌شود.

416f8fb3a65f4cc4a5c744a7652a1c81

عرفانی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی بیشتر به جامعه در خصوص عوارض تاتو گفت: تاتوهای زیبایی که با هدف رفع لک‌ها انجام می‌شود اگر به صورت صحیح و توسط پزشک متخصص باشد به عنوان یک روش درمانی توصیه می‌شود.

وی کار آرایشگاه‌ها را در بحث زیبایی و پوست قوز بالای قوز دانست و با بیان اینکه  این صنف در محل کار خود با سوء استفاده از ناآگاهی مردم علاوه بر تاتو بوتاکس، لیزر و لیفتینگ پوست نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: تاتو توسط آرایشگاه‌ها دخالت در امر درمان محسوب می‌شود و ممنوع است.

این متخصص پوست بیان کرد: بر اساس ماده یک قانون مواد خوردنی آرایشی و بهداشتی در صورت ایجاد هر گونه عوارض مثل کراهت پوست یا عفونت، جرم محسوب و با مجرم طبق قوانین مراجع قضایی برخورد می‌شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /e9643f
کد خبر : 3166
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.