مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فردوسی را نقطه اتصال بین گذشته و آینده ایران برشمرد و گفت: زبان فارسی مهم‌ترین مولفه هویت ملی ما بوده چراکه متعلق به همه ایران است.

به گزارش وسیم لرستان، اعظم روانشاد در همایش"حماسه سخن" پاسداشت زبان و ادب فارسی که در محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام فردوسی شاعر بزرگ فارسی‌زبان اظهار کرد: فرهنگ ایران شامل مولفه‌های به‌هم پیوسته‌ای از جغرافیا، تاریخ، دین، زبان، آداب و رسوم و... بوده که همه ایرانیان و دوستداران زبان فارسی را گرد هم آورده است.

وی بیان کرد: نقش و سهم زبان فارسی و فردوسی در این درآمیختگی و ترسیم رنگین‌کمانی زیبا به نام ایران، بنیادی و شایسته پاسداشت است.

photo11405354954

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه زبان فارسی مهم‌ترین مولفه هویت ملی ما بوده چراکه متعلق به همه ایران است، افزود: دست کم هزار و اندی سال است که زبان فارسی نقش پیونددهندگی و ایجاد ارتباط عمیق بین ایرانیان را برعهده داشته است.

روانشاد فردوسی را نقطه اتصال بین گذشته و آینده ایران عنوان کرد و گفت: وی در روزگار افراط و تفریط با نگاشتن شاهنامه راه دیگری را برگزید و هویت قومی را میزبان و پذیرای هویت دینی کرد.

وی بیان کرد: مفاهیم و ارزش‌های متعالی اسلام در شاهنامه به زبان شعر و در صورت داستان و تمثیل و روایات طرح شدند و بدین سان فردوسی راهی را آغاز کرد که تا امروز ادامه دارد.

photo11405389280

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: اگر امروز می‌توانیم متون هزار سال گذشته را به سادگی بخوانیم باید سپاسگزار متن گران‌مایه شاهنامه باشیم و بقایی بلند که حکیم توس با نظم خود ساخت تا در پناه آن هویت ایرانی و زبان فارسی از باد و باران روزگاران گزندی نبیند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه جاودان این شاعر بزرگ ملت ما در طول تاریخ روح و نگرش حماسی را در جای جای ایران زنده نگه داشت و لر، ترک، کرد و فارس با زمزمه شاهنامه چراغ پهلوانی و دلاوری را در چهارگوشه این دیار را روشن نگه داشتند.

روانشاد یادآور شد: شکر نعمت فردوسی، بازخوانی و فهم کتاب ارجمند اوست و امیدواریم ما مجموعه‌های فرهنگی با کمک شما فعالان و شاعران بتوانیم سهم خود را در این مسیر ادا کنیم.

پایان خبر

لینک کوتاه : /f905f5
کد خبر : 3074
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.