مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان تاکید کرد:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بر ضرورت مشارکت فعال‌تر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در حوزه بانوان تاکیدکرد و گفت: تجربه موفق بانوی تمدن‌ساز لرستان مورد توجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، فریبا ولی‌پور در جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت مقام مادر و روز زن اظهار کرد: شرایط کنونی، نیاز بیش از پیش جامعه به برنامه‌های فرهنگی حوزه زنان و همزمانی هفته زن با سالروز شهادت سردار دلها، رسالت ما را در برگزاری منظم‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دستگاه‌ها برنامه‌های شاخص و محوری را در هفته زن برگزار و از اکتفا برنامه‌های معمول که از وظایف دستگاه‌ها در قالب سهمیه بانوان از بودجه جاری است، پرهیز کنند، افزود: خوشبختانه امسال یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها در حوزه بانوان تعریف شده که 30درصد آن سهم بانوان دستگاه و مابقی برای اجرای برنامه‌های ترویجی فرهنگی و ... است.

 

photo8514536533 copy

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: همزمان با هفته بزرگداشت زن، سومین جشنواره "بانوی تمدن‌ساز" در قالب 12 کمیته با معرفی 36 نفر از زنان تمدن‌ساز برگزار می‌شود که لینک بارگذاری مستندات توسط کمیته‌ها در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته اولین جشنواره بانوی تمدن‌ساز همزمان با روز زن و امسال دومین جشنواره همزمان با روز دختر برگزار شد که از مجموع چهار هزار و 400 شرکت‌کننده سه نفر انتخاب و معرفی شدند و داوران به صورت کاملا تخصصی و با کمترین ضریب خطا ارزیابی خود را انجام دادند که در جشنواره امسال آسیب‌ها به حداقل رسیده است.

photo8508775481

 

ولی‌پور با بیان اینکه تجربه موفق بانوی تمدن‌ساز لرستان مورد توجه معاونت امورزنان ریاست جمهوری قرار گرفته است، ادامه داد: همین امر باعث شد دکتر انسیه خزعلی بر الگوبرداری سایت زنان تاثیرگذار کشور از تجربه لرستان تاکید کنند و همچنین با تلاش دبیرخانه بانوی تمدن‌ساز کتاب "آئین زندگی" 30 نفر از بانوان شاخص استان که در جشنواره‌های سال گذشته شناسایی شده‌اند، در هفته زن رونمایی و در قالب نمایشگاه نیز دستاوردهای بانوان نمایش داده می‌شود.

وی ضمن تاکید بر مشارکت فعال‌تر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در حوزه بانوان و جشنواره‌ پیشِ‌رو تصریح کرد: انتظار داریم توانمندی‌های حوزه بانوان در سطح ملی هم دیده شود؛ درواقع هدف از این رویدادهای فرهنگی شناسایی و معرفی الگوهای شاخص زن و مادر در جمهوری اسلامی است.

 

photo8508778037

 

لازم به ذکر است، برنامه‌های هفته زن امسال همزمان با سیزدهم دی ماه، سالروز شهادت سردار دل‌ها و روز مقاومت اسلامی با سخنرانی رئیس جمهور و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز و در طول این هفته برنامه‌های متنوعی به صورت عمومی و درون دستگاهی برگزار خواهد شد.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d0874f
کد خبر : 2485
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.