دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی با بیان اینکه تجربه‌های فرهنگی باید روایت‌گری و تبیین شود و دانشگاه می‌تواند در این زمینه تلاش کند، اظهارکرد: شهرستان‌ها می‌توانند در پیشبرد اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش خود را ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای فرهنگی عمومی که در دفتر امام‌جمعه بروجرد برگزار شد، با بیان اینکه ۱۲ استان را سرکشی کردیم و بروجرد از شهرهای مهم و مؤثری بوده که از قدیم صاحب فضیلت و علما بوده است، افزود: بروجرد تنها شهری است که در زمینه ورشو فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای سیاست‌گذاری بوده که ۳۰ سیاست کلان توسط رهبری ابلاغ شده است، بیان کرد: ذیل سیاست‌های کلان، سیاست‌های اجرایی و عملیاتی است که ۳۰ نفر عضو این شورا هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جایگاه شورا باید شان قرارگاهی پیدا کند و مصوبات هم اجرایی شود که در این راستا مرکز رصد و نظارت راه‌اندازی کردیم، اضافه کرد: ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور وجود دارد که برای نخستین‌بار، یک ستاد رصد راه‌اندازی کردیم که این تعداد رصدخانه با ما در ارتباط هستند.

خسروپناه با اشاره به اینکه برای اولین‌بار دستگاه‌ها در شورای عالی انقلاب گزارشات خود را اعلام می‌کنند و در این زمینه، قرارگاه حجاب و عفاف در دبیرخانه ایجاد شده که کار رصد را انجام می‌دهد، ادامه داد: ۳۰ درصد قرارگاه شکل گرفته است و میزهایی راه‌اندازی شده که جبهه‌های مردمی مؤثر وارد شده و در بحث اشتغال، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: در دوره جدید شورا ۵۰ درصد مصوبات در حوزه فرهنگ و ۵۰ درصد در حوزه علم و فناوری خواهد بود و این رویکرد به آن معنی نیست که مصوبات حوزه علم و فناوری کاهش می‌یابد، بلکه مصوبات در حوزه فرهنگ افزایش خواهد یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی بر روایت‌گری و تبیین تجربه‌های فرهنگی تاکید کرد و با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند در این زمینه تلاش کند و شهرستان‌ها نیز در پیشبرد اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش خود را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی به استان‌ها ابلاغ شده و باید برش شهرستانی تهیه شود تا برای برنامه‌های چندساله برنامه‌ریزی کنند.

خسروپناه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم، آموزش‌وپرورش است که باید تقویت شود، اعلام کرد: همچنین نقشه جامع علمی کشور بازنویسی می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوره به قرارگاه تبدیل شده و چهار ستاد علم و فناوری، فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان در این قرارگاه تشکیل شده است.

پایان خبر

لینک کوتاه :
کد خبر : 2072
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.