نماینده مرکز تحقیقات خبرگان رهبری گفت: وجود امام (ره)، ذخیره‌ای برای همه اعصارست و اسلامِ امام، اسلام مبارزه با متحجرین است.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، آیت‌الله سیدمجید بنی‌هاشمی روز یک‌شنبه  در مراسم گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) بعد از پیامبران و ائمه معصومین(ع)، گلچین آسمان اسلام، فقاهت، مرجعیت و تشیع در ابعاد مختلف بود، بیان کرد: ایشان ذخیره‌ای در سلاله انبیا و ائمه اطهار برای انقلاب بودند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل ویژگی‌هایی داشتند که فقط معنوی، سیاسی و علمی نبودند، عنوان کرد: مراتب ویژگی‌های امام راحل ریشه در روایات و منابع دینی دارد که به  تایید عرفا و دین‌پژوهان عصر حاضر نیز رسیده است.

نماینده مرکز تحقیقات خبرگان رهبری به بیان ویژگی‌هایی از امام خمینی پرداخت و با بیان اینکه رسالتی که امام(ره) داشت ریشه در اعماق دین ما دارد، گفت: امام خمینی(ره) چهره سیاسی صرف دنیای امروز نبود؛ ایشان یک مرجع تقلید عادی و یک شخصیت روحانی معمولی نبود؛ بلکه تفکری داشت که ریشه در اعماق دین مبین اسلام دارد و وجودش ذخیره‌ای برای این زمان و در همه اعصار است.

بنی‌هاشمی تفکر فقاهتی، انقلابی، معنوی، ظلم‌ستیزی، استبدادستیزی، گرایش به محرومین و مستضعفین و گرایش به زیردستانی که به آنها ظلم روا شده است را از جمله ویژگی‌های امام (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: این تفکر امام را وا داشت که اسلام ناب علوی، فاطمی، حسنی، حسینی، مهدوی و در یک کلام اسلام ناب محمدی را به مخاطبین نشان دهد.

نماینده مرکز تحقیقات خبرگان رهبری اسلامِ امام را اسلام مبارزه با متحجرین دانست و افزود: در استان‌هایی مانند لرستان شخصیت‌هایی بودند که بیش از یک قرن به دنبال این نگاه امام خمینی بودند و راس هرم لبیک‌گویان حرکت کردند.

وی گفت: تقدیم بیش از 300 هزار شهید، هزاران جانباز، هزاران آزاده، هزاران خانواده شهدا برای ایستادگی در راه اسلام است و این شهیدان در اسلام امام خمینی تربیت یافتند.

بنی‌هاشمی اظهار کرد: همچنان که در طول هشت سال دفاع مقدس، و فتنه‌های مختلف، دشمنان می‌خواهند تفکر اسلام ناب و تفکر انقلاب اسلامی را در کشور بر هم بزنند، ایستادگی کردیم؛ امروز هم به زعامت مقام عظمای ولایت و به استقامت مردم شهیدپرور و به زحمات فقهای بزرگی که کار می‌کنند ایستادگی می‌کنیم و جنگ اقتصادی را هم انقلاب اسلامی برنده خواهد شد.

پایان خبر

لینک کوتاه :
کد خبر : 1671
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.