/یادداشت/
جام رسانه‌ای امید یک رزمایش اقتدار رسانه‌ای با رویکرد بیان حقیقت‌هایی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام است که دشمن با همه ابزارهای رسانه‌ای خود درپی سیاه‌نمایی آنهاست.

به گزارش وسیم لرستان، "جهش تولید"، کلیدواژه‌ای است که اولین بار توسط رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ۱۳۹۹ رونمایی و در سال ۱۴۰۳ برای دومین بار به عنوان شعار سال تکرار شد؛ با این تفاوت که این بار با "مشارکت مردم" همراه است.

اینکه رهبر معظم انقلاب در کنار عنوان جهش تولید بلافاصله مشارکت مردم را بیان می‌کنند می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما آنچه از بیانات معظم‌له استنباط می‌شود در وهله اول، نقش محوری مردم به عنوان تاثیرگذارترین رکن نظام است.

images

درواقع آنچه اهمیت انتخاب این شعار ترکیبی را بیشتر روشن می‌کند تاثیر مردم در تولید ملی؛ هم در نقش تولیدکننده و هم مصرف‌کننده است به عبارت دیگر مردم از یک جهت با ایجاد بنگاه‌های کوچک اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و ... می‌توانند در افزایش تولید داخلی و دانش‌بنیان، خودکفایی و تحقق جهش تولید مشارکت داشته باشند و از سوی دیگر با اولویت‌بخشی به استفاده از محصولات تولیدی داخل و اصلاح الگوی مصرف و نه گفتن به برندهای پرزرق و برق خارجی در زندگی خود، این بار مشارکت را در حوزه تقویت تولید داخلی را رقم بزنند.

اما همه اینها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که روح امید در جامعه دمیده شود که این مهم برعهده مسئولان و رسانه‌هاست.

رسانه‌هایی که در خط مقدم جهاد تبیین قلم می‌زنند و رسالت سنگین آگاه‌سازی جامعه را برعهده دارند، بهترین بستر برای امیدآفرینی در جامعه هستند.

images 1

حال در بیست و هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، یک لیگ ۳۶ساعته نفس‌گیر بین رسانه‌های مختلف با عنوان "جام رسانه‌ای امید" در دانشگاه انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

این رقابت رسانه‌ای که از سال ۱۴۰۲ و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهادتبیین و امیدآفرینی و جهادخدمت در جامعه شکل گرفت به همت سازمان بسیج رسانه و با برگزاری جام‌های رسانه‌ای استانی و انتخاب تیم‌های برتر آغاز شد که امروز شاهد برگزاری فینال آن هستیم و شاید مهم‌ترین هدف در این رقابت افزایش امید در جامعه و پویایی است و به طور حتم چنین رویدادی می‌تواند ترسیم‌کننده چشم‌انداز رسانه‌ای جمهوری اسلامی در تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب باشد.

images 2

به عبارت دیگر جام رسانه‌ای امید یک رزمایش اقتدار رسانه‌ای با رویکرد بیان حقیقت‌هایی از پیشرفت نظام است که دشمن با همه ابزارهای رسانه‌ای خود درپی سیاه‌نمایی آنهاست. رزمایشی که محتواهای آن مرزهای فضای مجازی را بر هم خواهد زد و فصل نوینی را پیش روی نظام رسانه‌ای دنیا قرار خواهد داد.

یادداشت_ سعیده خورشیدوند 

پایان خبر

لینک کوتاه : /dba82c
کد خبر : 3090
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.