معاون مشارکت‌های مردمی، رسانه و امور مجلس و بین‌الملل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: 300 عمل جراحی شکاف لب و کام در لرستان انجام می‌شود.

به گزارش وسیم لرستان، در جریان بازدید مسئولین ارشد استان از بیمارستان عشایر خرم‌‌آباد که برای اعمال جراحی رایگان شکاف لب و کام در اختیار موسسه خیریه مرهم قرار گرفته است، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان کرد:  پایه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایه مردم نهاده شده است.

وی با بیان اینکه امام راحل برای امنیت سپاه را تاسیس، برای کارهای عمرانی جهاد سازندگی و با یک برنامه کارشناسی شده علمی و منطقی وزارت بهداشت را تقویت کردند تا بحث بهداشت، سلامت و درمان را ارتقا دهند، اضافه کرد: با این برنامه‌های طراحی شده امروز شاهد رشد کمی، کیفی و ارتقای معنوی اخلاقی و فرهنگی در درون جامعه پزشکی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: راه‌اندازی مجمع خیرین سلامت با همکاری پزشکان برخاسته از نظام علمی، آموزشی و فرهنگی مایه برکت و خدمت برای مردم جامعه به ویژه مناطق کمتربرخودار است.

63068188

مجمع خیرین سلامت کشوربه بخش‌های اقتصادی ومعیشتی ورود کنند

وی گفت: تقویت روحیه خدمتگزاری یک بخش از این امر خیرخواهانه است و و بخش دیگر اثرات کوتاه مدت و بلند مدت که آثار بلندمدت اثربخشی بیشتری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: همچنین برگزاری جسله پزشکان با دانش‌آموزان نخبه و استعدادهای درخشان می‌تواند در امرالگوسازی موثر باشد.

شاهرخی تصریح کرد: امید است که با کمک و همکاری مجمع خیرین سلامت کشور و استان این رویداد مهم علاوه بر حوزه سلامت، در بخش‌های اقتصادی، معیشتی و توجه به استان‌های کمتربرخوردار تقویت شود تا توازن و تعادل در کشور به وجود آید.

63068220 1

حرکت نیکوکارانه پزشکان، تسهیل کننده فرصت مشارکت برای همه است

سردار نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، بیان کرد: این رویداد و اتفاق انسان‌دوستانه با همت دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت لرستان، استانداری و نماینده ولی‌ فقیه در استان، مجمع خیرین کشور و کادر درمانی حاذق در استان رقم خورده است که علاوه بر بیماران لرستانی، از استان‌های مختلف و حتی از کشورها همسایه مانند عراق نیز پذیرش داشتند.

وی ادامه داد: امروز در لرستان که همه به‌عنوان استانی کمتر برخوردار به آن نگاه می‌کنند، با همت مردم و با کمک خیرین جامعه سلامت و پزشکان، این کار مبارک رقم خورد و به‌عنوان کاری ماندگار که تداوم داشته باشد، از آن یاد می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: امید می‌رود لرستان در دیگر خدمات خیرخواهانه میزبان باشد. حضور تیم پزشکی ۶۰ نفره برای جراحی رایگان در این دیار قابل تقدیر است. توجه این تیم پزشکی به نقاط محروم و کمتر برخوردار، دعای خیر بیماران را برای آنها به همراه دارد.

باقری اظهار کرد: حرکت نیکوکارانه پزشکان، موضوعی فرهنگی است و تسهیل‌کننده فرصت مشارکت برای تمام افرادی است که می‌خواهند و می‌توانند بخشی از وقت و تخصص خود را در راستای رفع نیاز نیازمندان بگذارند.

63068241

کوچکترین بیمار پذیرش شده سه ماهه بوده است

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اظهار کرد: از ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد میزبان ۶۰ پزشک حاذق جراحی پلاستیک هستیم که کار جراحی شکاف لب و کام را برای بیماران متقاضی انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۲۰۰ بیمار شکاف لب از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان برای انجام این عمل جراحی متقاضی بودند که در نهایت پس از غربالگری ۳۰۰ نفر آنها تحت عمل جراحی توسط تیم پزشکی موسسه خیریه مرهم و کادر درمانی استان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین ۳۱۵ نفر جهت اعمال جراحی جمجمه، فک و صورت و انجام کارهای درمانی به بیمارستان پانزده خرداد تهران اعزام خواهند شد.

دلفان تصریح کرد: گروه مرهم شامل ۶۰ نفر هستند که ۲۰ نفر آنها پزشک و مابقی جراح و متخصص بیهوشی هستند و سایر کادر درمان هستند.

وی با بیان اینکه همچنین سایر کادر درمان نیز طب فیزیکی، توانبخشی، روانشناسی، مددکاری و اتاق عمل را انجام می‌دهند، گفت: این سی و سومین رویدادی است که موسسه خیرین مرهم در حال انجام آن هستند؛ همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۲۰ نفر از پرسنل خود را طی سه شیفت کاری در ۱۰ اتاق عمل جهت انجام جراحی رایگان  و مشارکت فعال در اختیار این تیم قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: کوچکترین بیمار پذیرش شده سه ماهه بوده و بزرگترین بیمار با ۷۸ سال سن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

دلفان با بیان اینکه در اولین روز شروع اعمال جراحی ۹۰ مورد جراحی انجام که در طول فعالیت این گروه پزشکی رکود محسوب می‌شود، یادآور شد: در میان بیماران سه بیمار از کشور عراق پذیرش و تحت عمل جراحی  قرار گرفتند.

 

photo12014799651

سیاست مجمع خیرین سلامت کشور پیشگیری و پژوهش است

سیدمحمد طباطبایی، معاون مشارکت‌های مردمی، رسانه و امور مجلس و بین‌الملل مجمع خیرین سلامت کشور، با بیان اینکه تیم پزشکی روز گذشته موفق به انجام ۹۰ عمل جراحی شکاف کام و لب در لرستان شد، افزود: این اعمال جراحی به مدت سه روز انجام خواهند شد و در این رویداد علاوه بر لرستان، از نقاط مختلف کشور افراد متقاضی انجام جراحی حضور داشتند.

وی بیان کرد: در این سه روز که ۶۰ پزشک در استان حضور دارند، ۳۰۰ عمل جراحی انجام خواهد شد و بقیه افراد به تهران اعزام خواهند شد.

طباطبایی با بیان اینکه امسال به نام سال مشارکت‌های مردمی نامگذاری شده و این اعمال جراحی کاری ملموس از این نوع مشارکت‌هاست، اظهار کرد: این اتفاق در لرستانی که کمتر برخوردار است، رقم خورده است و باید الگوسازی شود.

معاون مجمع خیرین سلامت کشور گفت: استان‌هایی که امکانات دیگری دارند از این طرح الگوبرداری کنند و در حیطه بیماری‌های قلبی و عروقی وارد شوند.

وی با بیان اینکه سیاستی که در مجمع خیرین سلامت کشور مطرح شده، پیشگیری و پژوهش است که در این راستا موفق به انجام کارهای خوبی شده‌ایم، افزود: با پزشکی قانونی کارهای مشارکتی خوبی انجام دادیم، فقط به دانشگاه علوم پزشکی اکتفا نکردیم و در همه بحث‌های درمانی در کشور ورود پیدا کردیم.

 

photo11995164135

درمان رایگان فرزندان زیر ۵ سال دارای مشکل شنوایی

طباطبایی از تشکیل بنیادهای مختلف توسط مجمع خیرین سلامت کشور خبر داد و گفت: بنیاد شنوایی بخشش را ایجاد و کودکان کر و لال را پوشش دادیم، با وجود ۱۶ مرکز شنوایی در کشور، بنیاد بخشش اقدامات موثری انجام داده است و در کشور کسی را نداریم که به‌خاطر مشکلات مالی، از ناشنوایی رنج ببرد. البته زمان طلایی برای درمان ناشنوایی در هر نوزاد کمتر از پنج سال است.

وی بیان کرد: هر کسی که فرزند کمتر از پنج سال با مشکل شنوایی دارد، به مجمع خیرین سلامت استان‌ها مراجعه کند و به‌صورت رایگان از خدمات درمانی بهره ببرد. این بیماری ژنتیکی است و باید غربالگری‌های قبل از ازدواج درباره آن انجام شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، رسانه و امور مجلس و بین‌الملل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه یکی از موضوعات دیگر، نرخ بالای بیماری‌های قلبی و عروقی است که بنیادی تحت عنوان بنیاد قلب سالم در کشور ایجاد شده است، گفت: این بنیاد در حال فعالیت در حاشیه استان تهران است.

تشکیل شورای مشارکت زنان برای پیشبرد مسائل مربوط به بهداشت و درمان

طباطبایی با بیان اینکه بحث سالمندان را باید در کشور جدی بگیریم، اظهار کرد: بنیاد توانمندی سالمندان را تشکیل دادیم؛ همچنین بنیاد طب سنتی ایرانی تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شعبه مجمع خیرین در کشور فعالند، افزود: در موضوع پیشگیری، شورای مشارکت‌های زنان را داریم و حضور این قشر می‌تواند مشوق مردان و جامعه باشد، مشارکت بانوان در مقابله با کرونا ستودنی و ماندگار بود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /cdd0b8
کد خبر : 3235
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.