مدیرکل میراث‌فرهنگی استان:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: هرگونه دیوارنویسی و خدشه به آثار تاریخی جرم محسوب شده و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش وسیم لرستان، عطا حسن پور اظهار کرد: براساس ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی؛ هرکس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی و یا تزئینات، ملحقات و یا خطوط و نقوش موجود که درفهرست آثارملی به ثبت رسیده است، علاوه بر جبران خسارت وارده محکوم به یک تا ۱۰ سال حبس می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی، برخی آثار تاریخی استان مورد بی‌مهری قرار گرفته و شاهد دیوارنویسی و شعار نویسی برخی کاندیداها هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: با توجه به ارسال پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و وجود آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، انتظار می‌رود کاندیداها و هواداران آنان از تخریب و دیوارنویسی روی آثار و ابنیه تاریخی خودداری کنند.

پایان خبر

لینک کوتاه : /ac8873
کد خبر : 2738
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.