مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنر مسأله‌ای است که باعث می‌شود مردم نشاط، شادابی و نیرو پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، اعظم روانشاد امروز (۲۱ دی ماه) در دیدار با مهران جمشیدیان، هنرمند پیشکسوت عرصه خوشنویسی در لرستان، با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردها و اولویت‌های اصلی این اداره کل، حمایت از سرمایه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه پیشکسوتان و نامداران این عرصه است، اظهار کرد: خریدن آثار هنرمندان بومی و استفاده از این آثار قالب هدایا فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور پررنگ‌تر هنرمندان پیشکسوت در کنار هنرمندان نسل جوان، گفت: حضور هنرمندان نسل جوان در کنار پیشکسوتان علاوه بر ایجاد گفت‌وگویی مناسب، دلگرمی مناسبی را برای جهش‌های آینده به این نسل ارائه می‌کند و در تربیت جوانان هنرمند مؤثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: پیشنهادها و نظرهای پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر راهگشاست.

روانشاد بیان کرد: هنر مسأله‌ای است که باعث می‌شود مردم نشاط، شادابی و نیرو پیدا کنند.

وی گفت: وقتی فردی نقاشی خوب یا خطی زیبا می‌بیند، موسیقی خوب می‌شنود، حال خوبی پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: وقتی فرد در مواجهه با هنر قرار می‌گیرد، فکر و ذهنش نشاط پیدا می‌کند.

 

نمایشگاه دائمی از آثار هنرمندان پیشکسوت ایجاد می‌شود

رضا نیازی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: لازم است نسل جوان با آثار فاخر هنرمندان پیشکسوت آشنا شود، به همین منظور ایجاد نمایشگاه دائمی از آثار هنرمندان پیشکسوت را در دستور کار قرار داریم.

 

 خوشنویسی هنری قدسی است

مهران جمشیدیان در این دیدار، خوشنویسی را حد اعلای هنرها توصیف کرد و افزود: خوشنویسی، هنری قدسی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در عرصه خوشنویسی، گفت: هنر زمانی پیشرفت می‌کند که حمایت شود و در تمام زمان‌ها هنگامی هنر به اوج خودش رسیده که توسط متولیان حمایت شده است.

مهران جمشیدیان متولد ۱۳۳۶ است و بیش از ۴۰ سال است که فعالیت هنری خود را در عرصه خوشنویسی آغاز کرده و دارای مدرک فوق ممتاز در رشته شکسته و نستعلیق از انجمن خوشنویسان ایران است؛ وی زیر نظر اساتیدی مانند امیرخانی، فلسفی و کابلی بوده است.

او نخستین کتاب رسم‌الخط قرآنی با عنوان «مشق نور» را با تیراژ ۵۰۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۳ به رشته تحریر درآورد؛ وی در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۲۰ کیلومتر پلاکاردنویسی انجام داد و حتی هنگام بمباران هم به آموزش خطاطی می‌پرداخت.

جمشیدیان علاوه بر سابقه بیش از هفت سال برعهده داشتن مسئولیت انجمن خوشنویسی، داوری مسابقات خوشنویسی مختلف را برعهده داشته و در چند دوره مسابقات کشوری و استانی حائز رتبه برتر شده است.

هفت اثر از او به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است و اکنون در گنجینه مخطوطات آستان نگهداری می‌شود که نمایشگاهی نیز از این آثار در دهه کرامت برگزار شد.

همچنین استاد جمشیدیان یک اثر را به گنجینه آستان حضرت معصومه (س)، تابلو یاس کبود به نجف و تابلو «یا ابا عبدالله» را به عتبه عالیه ابا عبدالله (ع) در کربلا اهدا کرده است. او اکنون مدرس آموزشگاه‌های آزاد و برخی مجموعه‌های دانشگاهی است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /aad0dd
کد خبر : 2570
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.