معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: حضور حداکثری در انتخابات حائز اهمیت و تضمین کننده مشارکت بالا، سلامت، امنیت و رقابت در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری وَسیم لرستان، احسان یاوری عصر روز گذشته چهاردهم آذرماه در مراسمی که به مناسبت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو در محل دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزارشد، با بیان اینکه در چنین روزی دانشجویان  انقلابی، نخبه ، عدالتخواه و آرمان‌خواه  به سفر نیکسون رئیس جمهور امریکا به ایران معترض شدند و سه تن از آنها در دانشگاه مورد اصابت گلوله حکومت قرار گرفتند و به پاس خون این شهدا روز ۱۶ آذرماه به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده و این روز را گرامی می‌داریم، بیان کرد: دانشجویان عامل پویایی و نشاط در دانشگاه‌ها هستند و دانشجویان امروز نیز در مقابل ظلم دشمنان سرفرود نمی‌آورند.

وی اضافه کرد: در کودتای ۱۳۳۲ ردپای آمریکا نمایان بود و امروز نیز در نسل‌کشی غزه نیز ردپای آمریکای جنایکار واضح و مبرهن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با وجود جنایات جنگی که در غزه رخ داد و احساسات هر انسان آزاده‌ای به خاطر این نسل‌کشی جریحه‌دار شد اما یک قطعنامه در محکومیت این جنایات صادر نشد و این سیاست‌ نژادپرستانه آنان را نشان می‌دهد که کسی جز آنها حق بهره‌برداری از مواهب و منابع زمین را ندارد.

یاوری در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر موضوع  فراگیری علم و عدالت‌طلبی دانشجویان همواره تاکید دارند،گقت: آزاد اندیشی از خصوصیات دانشجویان است و باید از ایده‌های خلاقانه آنها استقبال کرد و تاحصول نتیجه مورد حمایت قرار گیرند.

وی در خصوص انتخابات پیش‌رو با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات حائز اهمیت  و تضمین کننده مشارکت بالا، سلامت، امنیت و رقابت در انتخابات است که در نهایت منجر به انتخاب اصلح خواهد شد، تصریح کرد: در تایید و رد صلاحیت‌ کاندیداها از فشارهای زیادی عبور کردیم در حوزه‌های انتخاباتی هیچ خلاف قانون اتفاق نیفتاده است و آنچه که در توان داشته باشیم برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات به کار می‌گیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به عملکرد دولت انقلابی، یادآور شد: دولت سیزدهم تلاش زیادی در حوزه مهار تورم و ارتقاء دیپلماسی انجام داد و امروز به واسطه همین دیپلماسی در منطقه اقتدار داریم.  

یاوری تصریح کرد: افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان است، احیا ۵۰ کارخانه‌ راکد در استان هم از دیگر کارهای انجام شده است.

وی پرداخت تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی و اشتغال را از دیگر اقدامات مهم دولت در استان مطرح کرد که ۹ درصد از سهمیه تعیین شده هم بیشتر بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ما هم معتقد هستیم که در لرستان به واسطه عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کارهای زیادی روی زمین مانده است، خاطر نشان کرد: اما در مورد کارخانه پارسیلون که تمام تجهیزات آن از دست رفته و تنها یک زمین باقیمانده است، ما چکار می‌توانیم بکنیم؟

یاوری با بیان اینکه با توجه به عقب‌ماندگی اقتصادی در لرستان، هر مدیری که اینجا مسئولیت دارد باید سه برابر دیگر مدیران وقت بگذارد و باید سرعت کار در استان را بالا ببریم، گفت: اگر می‌خواهیم کارها پیش برود باید دستگاه اجرایی به دانشگاه و خلاقیت دانشجویان اعتماد کند.

وی به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل قرارگاه اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا استانداران استان‌ها مأموریت پیدا کردند که طرح‌های اشتغال زا تهیه، اعلام و اجرا شوند، اتفاقی که در صورت تحقق منجر به اشتغال در استان می‌شود.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /dab7b0
کد خبر : 2437
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.