مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری مراسم بزرگداشت اساتید موسیقی استان نظیر درویش‌رضامنظمی، فرج علی‌پور و علی‌رضا نادری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، اعظم روانشاد در دیدار با استاد درویش‌رضا منظمی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده علمی و موسیقایی استاد گفت: باید در قالب ابزار فرهنگ و هنر خدمات علمی و ارزشمند هنرمندان به نسل جوان معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان فرهنگ و هنر نه تنها به عنوان یک شعار بلکه به عنوان کارویژه رسمی در دوره جدید وزارت فرهنگ مد نظر قرار گرفته است افزود: در استان‌ها نیز این برنامه به تبع وزارت فرهنگ در دستور کار قرار دارد.

روانشاد هنرمندان پیشکسوت را سرمایه‌های اصلی فرهنگ و هنر لرستان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در عرصه موسیقی به لحاظ فرهنگ موسیقیایی لرستان یکی از مناطق پر اهمیت بشمار می‌رود بزرگداشت استاد درویش‌رضا منظمی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری بزرگداشت استاد فرج علی‌پور و علی‌رضا نادری خبر داد و گفت: این برنامه‌ها تا پایان سال در استان اجرا خواهند شد.

رونمایی از پوستر بزرگداشت استاد درویش‌رضا منظمی

براساس این گزارش با پیشنهاد خانواده استاد درویش‌رضا منظمی بزرگداشت ایشان در اوایل سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.  

در این دیدار که محمد اللهیاری فومنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، کاوه خورابه، معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، امیرعباس ستایشگر، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، محمد میرزاوندی، رئیس انجمن موسیقی لرستان، شمس هنامی عضو هیأت مدیره انجمن موسیقی لرستان نیز حضور داشتند از پوستر بزرگداشت استاد درویش‌رضا منظمی رونمایی شد.  

بزرگداشت استاد منظمی به پاس سال‌ها خدمت وی به عرصه هنر موسیقی لرستان و کشور و تعلیم و تربیت شاگردان بزرگی که اکنون حرف‌های بسیاری در عرصه موسیقی کشور برای گفتن دارند در لرستان برگزار خواهد شد.

استاد درویش‌رضا منظمی متولد ۱۳۱۸ شهر الشتر است. وی با آموختن کمانچه در الشتر و ویولون در خرم‌آباد، توانست در رادیوی محلی لرستان به اجرای برنامه بپردازد. بعدها به مدت شش سال نزد حسین یاحقی موسیقی آموخت.

از دیگر استادان وی به نورعلی برومند، علی اصغر بهاری و جواد معروفی می‌توان اشاره کرد. فعالیت حرفه‌ای را در گروه موسیقی شیدا و در کنار محمدرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر شروع کرد.

از فعالیت‌های منظمی می‌توان به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی و شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما اشاره کرد.

پایان خبر

لینک کوتاه : /c80e20
کد خبر : 2534
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.