مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی جدید از فردا جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش وسیم لرستان، بهروز مرادپور با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی، نیمه شرقی استان تحت تأثیر بیشتر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار برف در مناطق سردسیر، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، در نواحی مستعد احتمال رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، کاهش دما از جمله مخاطرات پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: سامانه بارشی یادشده صبح دوشنبه از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: با ورود سامانه بارشی به لرستان، احتمال بروز مخاطراتی مانند لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف در محور‌های مواصلاتی کوهستانی، احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این شرایط، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی نکردن، محافظت از تأسیسات، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /a5da5a
کد خبر : 2710
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.