ورود سامانه بارشی به جو لرستان تا روز شنبه هفته آینده با شدت و ضعف فعال خواهد بود.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با وسیم لرستان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز شاهد ورود سامانه بارشی به جو استان خواهیم بود که تا روز شنبه هفته آینده با شدت و ضعف فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: طی این مدت در همه نقاط (به ویژه نواحی از غرب و جنوب استان )علاوه بر افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ای، در برخی نقاط رگبار تگرگ، احتمال وقوع صاعقه و کاهش دماها پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: پتانسیل بارشی این سامانه در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت و تمرکز بارش ها غالبا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب انتظار می رود. 

مرادپور خاطرنشان کرد: پیرو هشدار سطح زرد و نارنجی صادره، این سامانه بارشی مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا امدن سطح آب روخانه های فصلی و خشکه رودها ، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی، احتمال نفوذ غبار و ... را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کر: از نظر نوسانات دمایی، از فردا تا روز جمعه شاهد کاهش دماها خواهیم بود.

پایان خبر

لینک کوتاه : dd94a2
کد خبر : 3007
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.