رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: چین بازار هدف صادرات سالانه سه هزارتن پای مرغ از لرستان است.

به گزارش وسیم لرستان، سید عماد شاهرخی اظهار کرد: ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیون دلار سالانه از این استان صادر می‌شود که ظرفیت صادراتی استان بیش از این رقم می باشد و حجم بالایی از محصولات کشاورزی به صورت متمرکز و عمده در حال صادرات است.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های صادراتی در بخش کشاورزی تصریح کرد: سالانه چهار تا پنج هزار تن گوجه فرنگی و فلفل از لرستان به روسیه، امارات، قطر و کویت و سه تا چهار هزار تن لبنیات نیز توسط شرکت پگاه لرستان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین چین را عمده بازار هدف صادرات سالانه سه هزارتن پای مرغ از لرستان عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصولات شامل زعفران، سیب زمینی، پیاز، گوجه و هندوانه به صورت متفرقه توسط افراد مختلف از طریق پایانه‌های مرزی صادر می‌شود.

وی با تاکید بر انسجام بخشی برای ارتقای صادرات محصولات کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی حوزه صادرات توسط بخش دولتی باید یک انسجام و هم‌افزایی وجود داشته باشد چراکه ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی استان بسیار است.

شاهرخی تاکید کرد: باید راهکارهای مختلف برای ایجاد قابلیت صادراتی بیش از پیش محصولات استان تدوین شود که حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جمله مواردی است که می تواند به افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

وی با بیان اینکه در صورتی که مولفه‌های پیش نیاز صادرات از جمله بسته‌بندی شکیل، کیفیت و موارد دیگر رعایت شود، عنوان کرد: هزینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، یک نوع سرمایه‌گذاری می‌باشد همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش صادرات برای تولیدکنندگان در این راستا موثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان تولید سالیانه محصولات کشاورزی لرستان ۲.۵ میلیون تن است.

منبع: ایرنا

پایان خبر

لینک کوتاه : /d17e00
کد خبر : 2859
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.