مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: پیگیریم رشته موسیقی اقوام در استان را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش وسیم لرستان، اعظم روانشاد شامگاه شنبه درآیین اختتامیه بخش جنبی سی‌ونهمین دوره جشنواره موسیقی فجر در لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی بود، اظهار کرد: در دهه فجر جشنواره‌های فرهنگی هنری پر رونق‌ترین برنامه‌های کشور محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امسال یکی از پر رونق‌ترین جشنواره‌های موسیقی در سال‌های اخیر بود، بیان کرد: این رویداد یک اتفاق مهم بود که با حضور قوی هنرمندان انجام شد‌.

روانشاد با اشاره به اینکه جشنواره امسال ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، اظهارکرد: برنامه‌های متفاوتی به یمن خلاقیت انجمن موسیقی لرستان اتفاق افتاد.

وی افزود: در شب ساز و ترانه ترکیب نوا و کلمه اتفاق افتاد، در شب موسیقی زورخانه‌ای ترکیب ضرب و زنگ صحنه‌های به یادماندنی را رقم زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برای نخستین بار همزمان با مرکز استان این جشنواره در چهار شهرستان بروجرد، نورآباد، کوهدشت، پلدختر برگزار شد.

روانشاد حضور کودکان و نوجوانان را در این دوره از جشنواره یکی دیگر از نقاط قوت آن دانست وخاطرنشان کرد: پیشکسوتان فاخری که پیشانی فرهنگ و هنر هستند در این جشنواره حضور داشتند که به تجارب ارزشمند این عزیزان نیاز داریم.

وی به اجرای ارکستر سمفونیک استان با اجرای موسیقی راک و پاپ اشاره کرد و گفت: این اجراها سبک جدیدی در موسیقی و شناسنامه هنری لرستان ثبت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به حضور هنرجویان هنرستان‌های زیبا استعدادهای نوظهور موسیقی استان و اجرای خوانندگان پر آوزاه استان تصریح کرد: از لحاظ کمی این دوره از جشنواره با ۳۵ گروه شامل ۳۰۰ هنرمند که ۲۵۰ مرد و ۵۰ نوازنده خانم با سبک‌‌های مختلف شامل محلی، سنتی، پاپ در همه رده‌های سنی برگزار شد

روانشاد به حضور پر رنگ مردم و خانوادهای فرهنگ و هنردوست اشاره کرد و گفت: صحنه‌های بسیار زیبایی در این دوره از جشنواره ثبت و ضبط شد که باعث افتخار است.

وی از برگزاری جشنواره‌های سرنانوازنان، آواها و نواهای رضوی و جشنواره تال در استان خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد رشته موسیقی اقوام در استان راه‌اندازی شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d9011a
کد خبر : 2693
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.