/گزارش/
بحث امیدآفرینی یکی از کلیدی‌ترین مطالبات مقام رهبری (مدظله العالی) است و به همین منظور رویداد «جام رسانه امید» برای امیدبخشی به مردم توسط رسانه‌ها از امروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) به مدت دو روز شروع شده است.

به گزارش وسیم لرستان و به نقل از ایسنا، سمیه محمدی، خبرنگار ایلامی شرکت‌کننده در اختتامیه رویداد جام رسانه امید به خبرنگار ایسنا گفت: وظیفه رسانه‌ها از سایر اقشار مردم سنگین‌تر است. با توجه به اینکه ما جنگ رسانه‌های خارجی را داریم و با توجه به اینکه سمت و سوی جنگ‌ها به سمت جنگ نرم است، نیاز  است رسانه‌ها در راستای امیدآفرینی تقویت شوند.

وی اظهار کرد: امیدآفرینی توسط رسانه‌ها تعادل اجتماعی را در جامعه به‌وجود می‌آورد، چون رسانه فرهنگ‌ساز است.

او با بیان اینکه رسانه‌ها پیشرانان امیدآفرینی در جامعه‌اند، بیان کرد: مردم باید به رسانه‌های داخلی اعتماد داشته باشند. اگر رسانه، نقشش را به خوبی در جامعه ایفا کند، قطعاً باعث اعتمادسازی بین مردم می‌شود.

محمدی گفت: اخباری که از سمت رسانه‌های داخلی با توجه به اینکه حامی مردم هستند، منتشر می‌شود اعتمادآفرین است و بازتاب خوبی دارد.

63034198

ناامیدی در دل ملت ایران، ابرپروژه اساسی و راهبردی دشمن است

مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در حاشیه این رویداد، گفت: دلسرد کردن و ایجاد ناامیدی و یأس در دل ملت ایران، ابرپروژه اساسی و راهبردی دشمن است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جام، روایت امیدآفرینی از دستاوردهای نظام ‌انقلاب و مقابله با موج ناامیدی دشمن و جنگ ترکیبی و جنگ نرم دشمن است، اظهار کرد: برنامه و ماموریت اساسی دشمنان که به‌عنوان ابرطرح راهبردی و حیاتی آنها تعریف شده، ناامیدی و مایوس کردن ملت ایران است و به این موضوع به شدت دل بسته‌اند.

کارآموزیان ادامه داد: آنها همه تخم مرغ‌های خود را در سبد ناامیدی گذاشته‌اند و ما هم کلان روایت خود را روی امیدآفرینی مردم ایران قرار داده‌ایم و یکی از مصادیق مربوط به امیدآفرینی هم بیان پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای نظام در عرصه‌های مختلف است.

او قدرت موشکی کشور و «وعده صادق» را از مصادیق پیشرفت دانست و گفت: این مهم باعث امیدواری و شادی ملت ایران شد و نشان داد قدرت اعتماد به نفس و خودباوری و اعتماد دانش و دانشمندان ایرانی نتایج بی‌نظیری را رقم می‌زند.

جمهوری اسلامی در حمایت از مردمش با کسی شوخی ندارد

سردار قاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این رویداد گفت: پس از عملیات «وعده صادق» اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد.

وی با بیان اینکه در آن زمان غرب و به‌ویژه آمریکا، ایران را در نهایت وابستگی نگه داشته بودند و این امام راحل بود که جامعه را به سمت استقلال و خودکفایی و خوداتکایی حرکت داد، ادامه داد: انقلاب اسلامی و امام راحل این باور را در مردم به‌وجود آوردند که بدون دخالت شرق و غرب به سمت رشد و ترقی حرکت کنند و کشور را توسعه دهند.

قریشی بیان کرد: در این مسیر، شاهد همکاری و همراهی شوروی سابق و کشورهای غربی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورها علیه جمهوری اسلامی در جریان جنگ تحمیلی بودیم، اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری واگذاری و از دست‌ رفتن بخش‌هایی از خاک ایران در دوران حکومت قاجار و پهلوی، اظهار کرد: با وجود حمایت همه‌جانبه قدرت‌های دنیا از صدام، با رهبری و مدیریت امام راحل نه‌تنها یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم که امروز نیز با اتکا بر همین روحیه اعتماد به نفس دوران دفاع مقدس و هدایت رهبری انقلاب در مسیری هستیم که تحسین دوستان و دشمنان را به همراه داشته‌ایم.

قریشی در ادامه گفت: هدف از برگزاری این رویداد، این است که با توجه به حضور رسانه‌های کشور بتوانیم موفقیت‌ها را به مردم معرفی کنیم و با ابتکار و خلاقیت و در راستای جهاد تبیین این موفقیت‌ها را برای جامعه بازگو کنیم و به میزان پیشرفت‌های کشور بیافزاییم.

 

images 

پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، پزشکی، دانش فضایی، نظامی، صنعتی و مهندسی

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، پزشکی، دانش فضایی، نظامی، صنعتی و مهندسی، بیان کرد: در زمینه وضعیت زنان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شش درصد بودند، اما تا سال ۱۳۹۵ به بیش از ۴۴ درصد رسیدند، کرسی استادی زنان قبل از انقلاب ۱.۴ درصد بود و امروز بیش از ۳۵ درصد از اعضای هیأت علمی و استادان زن هستند. ۵۹۷ نفر پزشک متخصص زن بودند  و امروز بیش از ۶۰ هزار نفر هستند. مدال‌آوران زن پیش از انقلاب پنج نفر بودند و امروز نزدیک ۲۰۰ نفر هستند.

او تاکید کرد: اگر قبل از انقلاب قادر به ساخت پیش‌ پا افتاده‌ترین موشک نبودیم، اما امروز در نیروی زمینی، دریایی و هوایی انواع موشک و ماهواره و پهپاد را می‌سازیم و جزو کشورهای برتر جهان هستیم.

قریشی با اشاره به انجام عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: این عملیات دو بعد داشت؛ یکی اراده شجاعت و توانمندی فکری و روحی که از فرماندهی کل قوا نشأت می‌گیرد و دومی بعد فنی و علمی که منجر به شکست فضاحت‌بار رژیم صهیونیستی شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشوری که روزی محتاج یک تکنسین پالایشگاه بود، امروز تبدیل به کشوری شده است که عظیم‌ترین پالایشگاه را برای خود ساخته است و دیگران به او رجوع می‌کنند که برای‌شان پالایشگاه بسازد.

قریشی اظهار کرد: بویژه پس از عملیات «وعده صادق» اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد و این نشان‌دهنده قدرت برجسته جمهوری اسلامی است که با این به اصطلاح قدرت‌های نظامی دنیا مقابله می‌کند.

 

images 2

جام رسانه امید باید به جریان رسانه امید تبدیل شود

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در رویداد جام رسانه امید، گفت: جام رسانه امید باید به جریان رسانه امید تبدیل شود، جریان‌سازی درستی داشته باشید و به جبهه‌سازی جریان رسانه‌ای کشور کمک کنید.

وی اظهار کرد: ۸۰ سال حقیقتی به نام کودک‌کشی در غزه به‌وسیله امپراطوری رسانه‌ای غرب مخفی ماند؛ اما به وسیله عملیات طوفان‌الاقصی این حقیقت در جهان آشکار و باعث بیداری مردم و حکومت‌ها شد.

زهرایی یادآوری کرد: «وعده صادق» خیزش و جنبش دانشجویی را رقم زد و ما در سراسر دنیا حضور بسیج دانشجویی را در صحنه مشاهده کردیم.

زهرایی با بیان اینکه امید مانند چراغ است و هر جا چراغی نباشد تاریکی و نا امیدی حکم فرما خواهد بود، گفت: اگر دنیا سرشار از انسان‌ها و خبرهای امیدآفرین شود، ناامیدی در جهان جایی نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در زمان کرونا، پیوندهای اجتماعی بین مردم کشور ما بیشتر شد و به داد یکدیگر رسیدند. با مدلی که بسیج پیاده کرد، خدمت‌رسانی به مردم بهتر و سریع‌تر اتفاق افتاد. همچنین بچه‌های جهادی در زمان حوادث، پای کار نظام و مردم بودند و آخر از همه از منطقه خدمت‌رسانی خارج شدند.

منبع ایسنا

پایان خبر

لینک کوتاه : /e139b8
کد خبر : 3095
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.