/گزارش/
هجران یار، ۳۵ساله شد و امواج رهایی‌بخش روح‌الله همچنان در بحر بیکران آزادی‌خواهی جهان پرخروش است.

به گزارش وسیم لرستان، چهاردهم خردادماه یادآور هجرانی بزرگ است؛ روزی که طوفان مصیبت، ایران اسلامی را سراسر در هم پیچید و حسرتی گدازنده بر دل‌های پر از شیون و ماتم نشاند. روزی که با وداع آسمانی بنیانگذار جمهوری اسلامی غمی جانکاه بر دل ملت ایران و آزادگان جهان نشست.

امام خمینی(ره) نامی به بلندای تاریخ آزادی‌خواهی و حق‌طلبی ملت بزرگ ایران اسلامی است؛ بزرگ‌مردی از سلاله انبیاء و از اولیاء الهی، بزرگ زمان و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص)، اگرچه ۳۵ سال از رحلت آن مرد خدایی می‌گذرد اما همچنان امواج رهایی‌بخش انقلاب اسلامی در بحر بیکران آزادی‌خواهی جهان پرخروش است و پهنه‌ای عظیم از هویت و استقلال‌طلبی و بیداری، ملل آزاده را در برگرفته است؛ خروشی عظیم که با اراده خداوند و به دست مرشد الهی، پیرفرزانه، خمینی کبیر از قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست.

در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره)، مصاحبه‌هایی با چند تن از دانشگاهیان انجام شده است تا بیشتر با این شخصیت بزرگ آشنا شویم.

 

63056829

امام خمینی (ره) یک مکتب و مسلک بود

حسین فلاحی اصل در خصوص ویژگی‌های امام خمینی (ره) با بیان اینکه شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بدون هیچ مبالغه‌ای ممتاز و بی‌بدیل بود، اظهار کرد: حضرت امام (ره) فقیهی بزرگ بود و در فقاهت همین بس که بدون منابع و مستندات در تزکیه «تحریرالوسیله» را در دو جلد تدوین کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دارای ابتکارات و دیدگاه‌ها و جزئیات بود که سایر علما نداشتند و گام‌هایی جلوتر از بقیه بودند، بیان کرد: امام راحل در بن‌بست شکنی‌هایی که داشتند و فتوایی که صادر می‌کردند، مستند، قوی و متقن بودند و در اصول نیز یک شخصیت اصولی بسیار قدرتمند و دارای شاگردان عظیم‌الشانی بود.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه لرستان با بیان اینکه در عرفان امام خمینی (ره) یک شخصیت بی‌بدیلی بود، ادامه داد: ایشان در عرفان و اخلاق صاحب‌نظر بودند و در فلسفه فیلسوفی نامدار و کسی که گره‌گشایی کرد و در علوم ممتاز بودند.

مسلک و سیرسلوک امام خمینی (ره)، شبیه‌ترین سیر و سلوک به انبیاء و اولیای الهی است

وی گفت: بینش عرفانی ایشان به گونه‌ای است که در بطن جامعه و مستضعفین عالم قرار می‌گیرد و می‌فرمایند «مقدمه سیر الی الله این نیست که منزوی و گوشه‌گیر شویم بلکه مقدمه سیر الی الله، حذف استکبار، استبداد، جنایکاران و ظالمان عالم است و این عرفان از سنخ عرفان انبیاء و اولیای الهی است.»

فلاحی اصل  با تاکید براینکه مسلک و سیرسلوک امام خمینی (ره)، شبیه‌ترین سیر و سلوک به انبیاء و اولیای الهی است و با تاسی و اسوه قرار دادن آنان حرکت می‌کردند، عنوان کرد: امام خمینی (ره) نه از باب مبالغه بلکه به لحاظ حقیقت، شخصیتی بی‌نظیر بودند؛ وقتی جامعه، اسلام و تواضع امام(ره) را می‌دیدند آنچنان عاشقانه و با شور و شعف به ایشان عشق می‌ورزیدند.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه لرستان اضافه کرد: متاسفانه فاصله‌ای که بین نسل‌ها ایجاد شده، سبب شده که فهم این مساله برای جوانان سنگین باشد و آنان متوجه شخصیت روحانی و عرفانی امام راحل نباشند.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) به لحاظ شخصیتی فرد شجاع و بی‌نظیر بودند، ترس و خوف در دل این مردم بزرگ نبود. انسانی با بینش، آگاه و اهل مشورت بودند و چنانچه نظر خاصی داشتند در مشاوره با کارشناسان خبره انعطاف به خرج می‌دادند.

براساس مستندات شخصیت امام خمینی (ره)برای جوانان تبیین شود

فلاحی‌اصل در خصوص تبیین شخصیت حضرت امام (ره) به جامعه، تصریح کرد: باید بدون زیاده‌گویی و براساس مستندات آثار، شخصیت، رفتار و کردار و سبک و سیاق این عالم ربانی را برای جوانان تبیین شود، چراکه امام خمینی(ره) یک مکتب و مسلک بود نه یک فرد؛ چنانچه این شخصیت امام (ره) و روش اولیا و انبیای الهی را به مردم و نسل امروزی معرفی کنیم قطعا گرایش آنان بیشتر خواهد شد، چراکه فطرت انسان به سمت عدالت‌خواهی گرایش دارد.

وی گفت: امام خمینی(ره) در بین جوانان طرفداران بسیار زیادی داشتند، چون ایشان زبان فطرت آنها بودند و چنانچه مسائل دینی را بدون دخل و تصرف به همان شکلی که هست به مردم ارائه دهیم جوانان با آن روح و فطرت پاکشان، امام خمینی (ره) را خواهند شناخت و راه ایشان را دنبال خواهند کرد.

 

156608647

 امام خمینی (ره) انقلاب جهانی و تمدن انسانی را به بشر هدیه کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشور ما و نقطه عطفی در تاریخ تحولات منطقه و جهان شد و معادلات بین‌المللی پس از انقلاب اسلامی دگرگون شد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قم گفت: اندیشمندان جامعه‌شناس سه انقلاب را دارای تاثیر و برد جهانی می‌داند و انقلاب فرانسه که نظام‌های مدعی لیبرال دموکراسی یکی از سرفصل های خود را آن نقطه تاریخی می‌داند.

عباسی بیان کرد: انقلاب دومی که در عالم خیلی بازتاب پیدا کرد و در بین جوانان بازتاب بسیاری داشت انقلاب مارکسیستی شوروی سابق بود که خاندان سلطنتی رومانوف سقوط کرد و میراث لنین دست استالین افتاد و جوانان دنیا فکر کردند این تحول به نفع مظلومان است.

وی ادامه داد: امام عزیز ما قبل از اینکه هنوز بسیاری از صاحبان تحلیل متوجه شوند و باور کنند حکومت ضد دینی مارکسیست در حال فروپاشی است این فروپاشی را پیش بینی کرد و به رهبرانشان یادآور شد، اما باور نکردند چون در مسیر الهی نبودند.

امام خمینی (ره) پرچمدار نظم جدید در عالم بشریت شد

این مسئول افزود: انقلاب سومی که انقلاب‌ پژوهان به تاثیر و الهام‌بخشی آن در عالم اعتراف دارند و تا به امروز امواج خروشان آن در حال پیشرفت است و امروز آن به مراتب قدرتمند از آغازش بوده انقلابی است که امام خمینی آغاز کرد. همه شهدای ما از شهید بهشتی و رجایی و باهنر گرفته تا سردار سلیمانی و شهدای خدمت که امروز داغدار آنها هستیم افتخارشان این بود که شاگرد مکتب امام خمینی هستند.

وی اظهار کرد: ایران امروز به لطف خداوند از چنان اقتداری برخوردار است که دشمن جرات عکس‌العمل در مقابل عملیات صادق به خود نداد، انقلاب اسلامی صرفا یک انقلاب برای اینکه حکومت وابسته را از سر راه بردارد نبود، انقلاب اسلامی و امام یک راه را در برابر بشریت گشود و پرچمدار نظم جدید در عالم بشریت شد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قم گفت: به برکت انقلاب امام به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی در یک دوره گذار تمدنی قرار گرفته‌ایم. امام خمینی (ره) انقلاب جهانی و تمدن انسانی را به بشر هدیه کرده است و دشمن از این می‌ترسد.

عباسی به خستگی ناپذیر بودن شهید جهمور اشاره کرد وافزود: اگر در راه خدا ثابت قدم باشیم نصرت خدا بدون هیچ تردیدی با ماست و اقتدار و عظمت محصول انقلابی است که امام در عالم به پا کرده است و ان‌شاءالله به دولت الهی و جهانی مهدوی متصل خواهد شد.

unnamed

 تبیین صریح هدف و استراتژی قیام بدون هرگونه محافظه کاری‌های سیاسی مرسوم ویژگی امام راحل بود

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان نیز بیان کرد: نیمه خردادماه هرسال یادآور خاطرات غم‌انگیز و حماسه‌آفرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، چهاردهم خردادماه عروج ملکوتی بزرگ‌مردی از تبار نور را یادآوری می‌کند که بر بلندای تاریخ فریاد معنویت و فتح را سر داد و امید را در دل ستمدیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد، روزی که ملت بزرگ ایران و مستضعفان و آزادگان دنیا در فراق محبوب خود صاحب‌عزا شدند.

قیام ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ یادآور مجاهدت‌های ملت ایران به زعامت فقیهی عارف و حکیم و انقلابی برعلیه رژیم ستمشاهی هزاران ساله است و بی‌شک فصل مبرز و مؤثر در سرنوشت بشریت، از تاریخ زرین این مرزوبوم است که در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ به بار نشست.

 ملت غیور ایران اسلامی این واقعه عظیم را هرگز فراموش نخواهند کرد.

یاد امام، یادآور عزّت و بیداری ملت ایران است؛ یادآور اسوه شدن و قدوه شدن ملت ایران برای همه‌ی امّت اسلامی و ملت‌های مستضعف است. این یاد را باید زنده نگه داشت و راه امام و خط امام را باید قدر دانست؛ از همه بیشتر جوان‌ها و ما مسئولین باید به مسئله‌ی توصیه‌های امام و وصیت‌نامه‌ی امام به چشم یک دستورالعمل اجرایی بنگریم.

آزادسازی فلسطین دراندیشه امام تکلیف همه مسلمین است

یکی از ویژگی‌های مهم رهبری امام در انقلاب اسلامی ایران، تبیین صریح هدف و استراتژی قیام بدون هرگونه محافظه کاری‌های سیاسی مرسوم در میانه سیاستمداران است.

ایشان به ادامه مبارزه از طریق فرهنگی و سپس انقلابی به‌منظور تأسیس حکومت اسلامی بدون یک کلمه کم و زیاد اصرار داشتند.

آزادسازی فلسطین در اندیشه امام نه تنها جزو وظایف فلسطینیان بلکه از جمله تکالیف همه مسلمین به شمار می‌آید و مسئولیتی همگانی اسلامی تلقی می‌گردد و امروز با طوفان الاقصای مردم مظلوم فلسطین و بیداری ملت‌های جهان اسرائیل به پایان خود نزدیک شده است.

اکنون در حالی در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به سوگ آن سفر کرده می‌نشینیم که به‌واسطه لطف بیکران الهی، انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری مقتدر و مستحکم در مسیر آرمان‌های امام (ره) در حرکت است که جای خالی رئیس‌جمهور شهید، این سید متعالی پرورش یافته در مکتب روح‌الله و همراهانشان را گرامی می‌داریم.

پایان خبر

لینک کوتاه : /fa5bab
کد خبر : 3178
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.