/گزارش/
درمان رایگان بیماران، لبخند را به صورت آنان باز می‌گرداند.

به گزارش وسیم لرستان، پس از ۹ماه مراقبت و از این مطب به آن مطب و از این آزمایشگاه به آن سونوگرافی، حالا لحظه موعود فرا رسیده است، بیش از چند ساعت پشت در اتاق عمل منتظر مانده تا نوزادش را در آغوش بکشد.

پدر را می‌گویم، مرد جوانی که اولین ثمره‌ی زندگی‌اش را در آغوش پرستار برای اولین بار می‌بیند اما ناگهان لبخند روی لبانش مات می‌شود و ذوقش می‌پرد.

لب‌های بچه‌ غیرعادی است و او تا به حال چنین موردی را ندیده بود.

حاصل ماه‌ها زحمت و انتظار و حالا مانده است که چطور بچه‌ را در آغوش مادری بگذارد که ۹ ماه او را در وجودش پرورانده و اکنون منتظر است تا مادرانه‌هایش را در گوش او زمزمه کند.

لب‌شکری یا شکاف لب و کام یک نقص ژنتیکی کروموزوم x است که منافذ یا شکاف در لب بالایی و سقف دهان (کام) ایجاد می شود.

این بیماری زمانی بروز می‌کند که ساختارهای صورت در حال رشد در نوزاد متولد نشده به طور کامل بسته نشود.

شکاف لب و شکاف کام از شایع‌ترین نقایص مادرزادی هستند و آنها معمولاً به صورت نقایص مادرزادی منفرد رخ می‌دهند، اما با بسیاری از بیماری‌ها یا سندرم‌های ژنتیکی ارثی نیز همراه هستند.

حالا خیرین سلامت، آستین همت را بالا زده‌اند تا به صورت رایگان افراد نیازمند و مبتلا به این نقیصه در مناطق کم‌برخوردار را درمان کنند.

فردا پنج‌شنبه تیم پزشکی موسسه مرهم متشکل از جراحان و متخصصان جراحی پلاستیک برای این رویداد به بیمارستان عشایر خرم‌آباد می‌آیند تا لبخند را به لبان پدران و مادران برگردانند.

 

6

تیم جراحی موسسه مرهم به جرات بزرگترین تیم نیکوکاری جهان

دکتر عبدالجلیل کلانتر استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و رییس تیم جراحی پلاستیک گروه مرهم، گفت: بیماران از بیش از ۱۴ استان کشور برای جراحی لب مراجعه می‌کنند و حتی در بین آنها اتباع خارجی نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه تیم مرهم تا کنون بالغ بر ۶۰۰۰ عمل جراحی رایگان انجام داده که بزرگترین رکورد دنیاست و در مجلات بین المللی این رکورد چاپ شده است.

وی عنوان کرد: تیم مرحم چند مشخصه دارد اول اینکه ما به مناطق محروم سفر و مریض‌ها را پیدا می‌کنیم و از نیروهای خیر و نیکوکار استفاده می‌کنیم، بیان کرد: دومین مشخصه این است که اعضای تیم ریالی از کسی پول نمی‌گیرند و با هزینه شخصی برای انجام عمل‌های جراحی می‌آیند و سوم اینکه ما حداقل چهار بار در سال این کار را چه در پایتخت و چه در شهرهای دیگر انجام می‌دهیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: تیم جراحی موسسه مرهم به جرات بزرگترین تیم نیکوکاری جهان در زمینه ناهنجاری همراه تولد سر و صورت است.

هزینه عمل شکاف لب 

در بیمارستان خصوصی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است

به گفته وی، لب شکری یک ناهنجاری در ناحیه عمدتا لب بالاست که علت آن می‌تواند ژنتیکی، دارویی، ویروسی و عفونی باشد. بنابراین این یک ناهنجاری هنگام تولد است که یک در ۷۰۰ تولد زنده رخ می‌دهد. درمان جراحی دارد و با جراحی خوب مشکل بیماران تا حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد درست می‌شود اما نکته مهم آن است که اولین جراحی در بیماران شکاف لب ، زندگی و آینده او را تامین می‌کند و نباید بد انجام شود.

 کلانتر تاکید کرد: در صورتی که این بیماران عمل نکنند به ناهنجاری صورت و لب، دِفُرمه و خراب شدن دندان ها، مشکلات انحراف بینی و بهداشت دهان و دندان مبتلا می‌شوند؛ بهترین سن عمل نیز در موارد شدید و متوسط ترجیحا زیر شش ماه است و در موارد خفیف حتی تا یک الی دو سالگی هم می‌توان صبر کرد.

طبق اظهارات این پزشک، هزینه هر جراحی شکاف لب در بیمارستان دولتی با بیمه ۵ میلیون تومان و بدون بیمه ۱۵ میلیون تومان است و در بیمارستان خصوصی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

images

۱۰ اتاق عمل برای جراحی شکاف لب و کام اختصاص داده شده است

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، درباره خدمات رایگان عمل جراحی شکاف لب، اظهار کرد: با همت یک موسسه  خیریه جراحی نواقص شکاف لب و کام برای افرادی که از بدو تولد دچار این عارضه هستند، از ۲۵ تا ۲۸ خرداد ماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تیم کادر درمانی چهار روز در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد اقدام به عمل جراحی متقاضیان به‌صورت رایگان خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای انجام اعمال جراحی از ۱۷ اتاق عمل مجهز در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد ۱۰ اتاق عمل به این کار اختصاص داده شده است و علاوه بر متقاضیان لرستانی، استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند. علاوه بر کادر پزشکی این موسسه، پزشکان لرستانی نیز برای شرکت در این کار خیرخواهانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

60 پزشک متخصص و جراح پلاستیک اعمال جراحی را انجام می‌دهند

بهروز عزت‌پور، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: برای درمان بیماری شکاف لب و کام و نواقص از بدو تولد،  ۱۰ اتاق عمل و ۶۰ پزشک متخصص و جراح پلاستیک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲۵۰ نفر برای جراحی شکاف لب و کام و نواقص از بدو تولد در استان ثبت‌ نام کرده‌اند، بیان کرد: براساس غربالگری توسط تیم مددکاری و کارشناسان موسسه خیریه ۳۰۰ نفر در سه روزی که کادر درمانی حضور دارند، رایگان جراحی می‌شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: تقریبا بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر در استان شناسایی شده‌اند و ماهانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان تخصصی ۱۵ خرداد ماه پذیرش شده‌اند و اعمال جراحی صفر تا ۱۰۰ به‌صورت رایگان روی آنها انجام می‌شود.

اعمال جراحی از روز جمعه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد انجام می‌شود

کاظم مرادی فرد، رئیس هیئت مدیره خیرین سلامت لرستان، درباره عمل جراحی بیماران شکاف لب و کام در استان، گفت: زیرساخت‌های این امر از دو ماه پیش فراهم است و بیماران لب‌شکری، شکاف کام و دارای عارضه از بدو تولد شناسایی و به مدت سه روز تحت درمان رایگان قرار خواهند گرفت.

رئیس هیئت مدیره خیرین سلامت لرستان بیان کرد: این اعمال جراحی از روز جمعه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از افراد شناسایی‌شده انجام می‌شود و بقیه به‌صورت ماهانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان تخصصی ۱۵ خرداد تهران جراحی خواهند شد.

گزارش: سعیده خورشیدوند

پایان خبر

 

 

لینک کوتاه : /f93375
کد خبر : 3220
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.