رئیس ستاد انتخابات لرستان خبرداد:
رئیس ستاد انتخابات لرستان از برکناری برخی مدیران به دلیل تخلفات انتخاباتی در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، احسان یاوری در جمع خبرنگاران در خصوص جرائم انتخاباتی با بیان اینکه ماده ۸۲ و ۸۳ قانون انتخابات به جرائم انتخاباتی اختصاص دارد، اظهار کرد: ۲۲ مورد جرم توسط قانونگذار تعیین و معرفی شده که ضمانت اجرای کیفری دارند.

وی بیان کرد: براساس ماده ۸۳ قانون انتخابات هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات از زمان ثبت‌نام در انتخابات جرم محسوب می‌شود و چنانچه تخلفات کاندیداها محرز شود ولو اینکه رای آورده باشد رد صلاحیت خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه تاکنون مواردی تحت عنوان جرایم انتخاباتی مستندسازی و به مراجع قضایی استان ارسال شده است، تاکید کرد: همچنین مواردی از برکناری برخی مدیران در بدنه وزارت کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی به علت تخلفات انتخاباتی داشتیم که به دلیل وجود شائبه‌ها و برای حصول اطمینان مردم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و امنیت کار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند، تصریح کرد: در هر شعبه اخذ رای ۱۵ نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هستند.

یاوری گفت: در شعباتی که شلوغ هستند نیز تعداد عوامل اجرایی را بیشتر در نظر گرفته‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: در مجموعه برگزارکنندگان انتخابات همدلی و وفاق خوبی در راستای برگزاری انتخابات وجود دارد و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی به عنوان دستگاه‌های امین مردم در کنار جریان انتخابات هستند؛چنانچه شائبه‌ای وجود داشته باشد با متخلفین برخود می‌شود تا یک انتخابات سالم و ایمن برگزار شود.

یاوری عنوان کرد: حدود هفت ماه است که فرآیند انتخابات آغاز شده و تلاش و پیگیر مستمر همه دست‌اندرکاران بر این است که انتخاباتی سالم با مشارکت بالا و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /fb8667
کد خبر : 2722
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.