معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌لرستان گفت: لرستان خاستگاه مفرغ است.

 

به گزارش وسیم لرستان، حجت‌الله عباسیان با تاکید بر اینکه لرستان خاستگاه مفرغ بوده و قدمت ۵۴ هزار ساله ‌بشری در خرم‌آباد و در غار کلدر کشف شده است، اظهار کرد: لرستان جایی است که انسان ‌هوشمند و غیرهوشمند با یکدیگر برخورد می‌کنند که فقط در فرانسه ‌چنین چیزی بوده و از لحاظ تاریخی برای دنیا قابل توجه است.

وی گفت: ‌مدنیت ۷۰۰۰ ساله در لرستان ثبت شده و این دیار دارای  ۵۰۰۰ اثر تاریخی است که بین ‌۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌لرستان با اشاره به اینکه در لرستان ۹۰ پل تاریخی وجود دارد که اکثریت ‌آنها مربوط به دوران ساسانیان است، بیان کرد: در لرستان راه‌شاهی را داشتیم و این پل‌ها برای ‌عبور از روی رودخانه‌ها ساخته شده است.

عباسیان با اشاره به نقاشی در غارهای میرملاس و هومیان با بیان اینکه این نقاشی‌ها پدیده ‌تاریخی هستند و به رنگ قرمزهستند که فرهنگ ‌انسان را نشان می‌دهند، افزود: نشان مدنیت را می‌توان در نقاشی‌های این ‌غارها دید.

پایان خبر

لینک کوتاه : /eafe66
کد خبر : 3049
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.