استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: حکمران، خادم مردم و پیونددهنده بین مردم است، اگر حکمران نماینده مجلس است قانونی که تنظیم می‌کند باید سبب شود مردم راحت‌تر از آن بستر حرکت کنند.

به گزارش وسیم لرستان، ابوطالب شفقت امروز (۱۲ خرداد ماه) در جلسه شورای اداری الیگودرز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد،با بیان اینکه حماسه‌ای که مردم این استان در ارتفاعات حاج عمران آفریدند و به نام روز مقاومت نامگذاری شد، ستودنی است، بیان کرد:این استان یک ذخیرگاه بزرگ طبیعی در کشور است.

وی بیان کرد: سوم خرداد ماه نیز حماسه بزرگ پیروزی ایران و پس‌گرفتن خرمشهر است.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه امام راحل بعد از ۱۴۰۰ سال توانست یک اتحاد عمومی با محوریت توحیدی، ولایی و امامی ایجاد کند و رژیم ستمشاهی چندین قرنی حاکم بر ایران اسلامی را بیرون کند و دست همه حامیان و پشتیبانان آنها را از ایران کوتاه کند تا انقلاب به پیروزی برسد، بیان کرد: این انقلاب مسیر خود را تا ظهور امام زمان (عج) طی خواهد کرد.

photo11757338118

دولت سیزدهم حکمرانی اسلامی را آغاز کرد

شفقت به مساله حکمرانی اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه دولت سیزدهم حکمرانی اسلامی را آغاز کرد و این حکمرانی مستلزم حوصله، زمان، دانش، همدلی، همکاری و ایثارگری است، بیان کرد: ایثارگری در این مدل خدمت، با ایثارگری هشت سال دفاع مقدس تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی از عزیزان‌مان گذشتیم، اما در برخی مواقع از مادیات نمی‌گذریم و این اشکال است، باید همدل و هماهنگ بود تا جریان حکمرانی اسلامی را به منصه ظهور برسانیم، اظهار کرد: مدیریت این جریان نیازمند کار علمی و اجرایی است.

در علم حکمرانی اسلامی توحید محوریم نه سودمحور

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه آموزش عالی و مدارس باید روی علم حکمرانی کار کنند، تا نسل‌هایی که می‌آیند بدانند علم حکمرانی اسلامی با تمام علومی که در دنیا تدریس می‌شود، بویژه علوم انسانی و اسلامی متفاوت است، بیان کرد: در علم حکمرانی اسلامی توحید محوریم نه سودمحور و چنانچه به اقتصاد توجه می‌شود در راستای ایجاد وحدت اسلامی است.

وی با بیان اینکه اینجا کارخانه‌دار و مالک اراضی فقط به سود خود نمی‌اندیشیند، بلکه رونق اقتصادی منطقه و کار و کاسبی افراد را در نظر می‌گیرند، گفت: جریان حکومت اسلامی متفاوت با مجموعه‌ای است که در قالب کتاب‌های مدیریتی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و ضرورت دارد دانشگاه‌های استان و کشور علوم انسانی را با منطق برگرفته از قرآن به فرزندان‌مان بیاموزند تا آنها بتوانند در آینده حکمران اسلامی شوند.

نماینده عالی دولت در لرستان افزود: حکمران، خادم مردم و پیونددهنده بین مردم است، اگر حکمران نماینده مجلس است قانونی که تنظیم می‌کند باید سبب شود مردم راحت‌تر از آن بستر حرکت کنند، اگر حکمران دستگاه قضاست جلوی متجاوز و متجاهر را می‌گیرد و اگر حکمران مجری است کارگر و نوکر مردم است و این جریان و حرکت حکمرانی اسلامی محسوب می‌شود.

photo11755513907

نرخ بیکاری در الیگودرز 18 درصد است

در ادامه این مراسم، فرماندار الیگودرز، با بیان اینکه این شهرستان پنج بخش و پنج شهر، ۱۲ دهستان و ۴۳۷ روستای دارای کد دارد که از این تعداد ۱۷ روستا نیمه‌کوچ‌رو هستند.‌

وی بیان کرد: به‌واسطه اینکه جزو شهرهای بالادست استان محسوب می‌شویم، هشت سد شامل  کزنار، رودبار، عالی محمود، خان‌آباد، حوضیان، دره حیدر، کندر و ... در این شهرستان هستند و ۹ سد هم در دست مطالعه داریم. وضعیت بارشی این شهرستان خوب است.

ایمان خسروی درباره وضعیت اشتغال این شهرستان، گفت: نرخ بیکاری ۱۸ درصد را در الیگودرز داریم و نرخ مشارکت اقتصادی در این منطقه ۳۶.۹ است. عمده شاغلان شهرستان ۴۴ درصد در بخش خدمات هستند و شاغلان بخش‌های کشاورزی و صنعت در رده‌های بعدی محسوب می‌شوند.

فرماندار افزود: در انتخابات اخیر مشارکت مردم قابل قبول بود به‌طوری که از ۹۵ هزار نفر جمعیت که می‌توانستند در این رویداد سیاسی شرکت کنند ۴۹ هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کردند و در مجموع نرخ مشارکت در انتخابات ۵۲ درصد تخمین زده شد.

وی با بیان اینکه پوشش آنلاین در این شهرستان از ۷۷ درصد به ۹۸ درصد رسیده است، گفت: در انتخابات ۹۸ درصد صندوق‌ها به‌صورت آنلاین ۱۰۰ درصد بودند و این به برکت خدمات دولت سیزدهم بوده است.

خسروی اظهار کرد: الیگودرز قابلیت و پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری، صنعت، گردشگری زیارت، کشاورزی، دامپروری، آبخیزداری و معادن دارد.

وی با بیان اینکه برای بقاع متبرکه این شهرستان سالانه یک میلیون گردشگر زیارتی به این منطقه سفر می‌کنند، بیان کرد: وضعیت تردد گردشگران به لحاظ طبیعت زیبایی الیگودرز، مناسب است.

photo11751930399

6000 بیکار در الیگودرز داریم

فرماندار الیگودرز به پروژه‌های در دست احداث این شهرستان اشاره و با بیان اینکه اکنون این شهرستان ۶۰۰۰ نفر بیکار دارد، ادامه داد: با وجود رفع مشکلات حوزه‌های صنعت و دامپروری این ظرفیت وجود دارد که ۲۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم، تمایل نداشتن جوانان به دامپروری مشکلاتی را ایجاد کرده است.

او جاده الیگودرز - مسجدسلیمان، الیگودرز - داران، زیرگذرهای شول‌آباد و خمه، پیست اسکی فرسش، مجتمع ورزشی زنان، جاده حرم به حرم، سد عالی محمود، راه‌آهن الیگودرز - ازنا، کارخانه کاغذ از سنگ و لاستیک بارز را از جمله پروژه کلیدی این شهرستان دانست و بیان کرد: پیست اسکی تمندر مجوز بین‌المللی دارد و خیلی از اوقات تیم‌های ملی در این شهرستان ساکن می‌شوند، اما زیرساخت لازم وجود ندارد و ضرورت دارد استاندار لرستان اهتمام ویژه به این امر داشته باشد.

photo11752086623

خسروی حضور اتباع خارجی و تمایل نداشتن جوانان به انجام کارهای یدی را از جمله مشکلات این شهرستان دانست و افزود: اکنون ۱۴۸ واحد صنعتی فعال در الیگودرز داریم و در دولت سیزدهم اقدامات بسیار بزرگی را در این شهرستان انجام شده است.

گفتنی است؛ حضور در گلزار شهدای الیگودرز و بازدید از پروژه‌های این شهرستان از دیگر برنامه‌های استاندار لرستان در سفر به الیگودرز بوده است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /cb7c0e
کد خبر : 3169
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.