مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سدآبسرده شهرستان بروجرد تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

به گزارش وسیم لرستان، داریوش حسن نژاد امروز در حاشیه بازدید از سد آبسرده، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی وشرکت آب منطقه ای استان، ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه سال۱۴۰۳ به این پروژه اختصاص پیدا کرده که قرار است مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان آن به صورت تنخواه از سوی وزارت نیرو جهت تکمیل این پروژه دراختیار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۲۳۴ میلیارد تومان اعتباربرای احداث این سدهزینه شده و برای تکمیل آن مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: این پروژه در حال حاضر ۵۰.۲۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تمام تلاش خودرا بکار می‌گیریم که تا پایان سالجاری سد آبسرده به مرحله آبگیری برسد.
حسن نژاد خاطر نشان کرد:با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه، زمینه اشتغال ۲۱۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

گفتنی است سد آبسرده در ۲۰کیلومتری جنوب غربی شهر بروجرد واقع شده است؛ این سد از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۸۵ متر ، طول تاج ۴۲۵متر و سطح شبکه ۴۲۰۰ هکتار می باشد. هدف از احداث این سد تامین بخشی از آب شرب شهر بروجردبه میزان ۱۷ میلیون متر مکعب، تامین آب برای بهبود ۴۲۰۰هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد ، تامین آب صنعت و کنترل سیلاب منطقه است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /a9d2ab
کد خبر : 3157
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.