معاون وزیر کشور خبرداد:
معاون وزیر کشور از بازدید یونسکو از قلعه‌تاریخی فلک‌الافلاک در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمد حسن نامی امروز، ۲۳ فروردین ماه در بازدید از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردمی در لرستان زندگی می‌کردند و می‌کنند که توانسته‌اند در ادوار مختلف از کشور دفاع کنند، اظهار کرد: در این منطقه جغرافیایی هیچ موقع دشمنی نتوانسته به داخل کشور ایران نفوذ کند و این باعث افتخار است برای عزیزان لر؛  قوم لر به عنوان قهرمانان تاریخ ایران محسوب می‌شوند.

وی به حضور مردم به ویژه جوانان در قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد اشاره کرد وبا بیان اینکه  این اثر باستانی نسبت به گذشته ایران که پر افتخار بوده به لحاظ روحی و تصمیم‌سازی در تلاش علمی و کاری آنان موثر خواهد بود و آنان را به سمت مشخصی هدایت می‌کند، تصریح کرد: شاهد هستیم که سالانه چندصد هزار گردشگر در این استان و کشورمان حضور پیدا می‌کنند و این از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون وزیر کشور بیان کرد: البته سال ۹۸، به دلیل بارندگی رانشی در قسمت خاکی مجموعه ارزشمند قلعه فلک‌الافلاک رخ داده که در حال بررسی است و امیدواریم هر چه زودتر با مهندسی ساختمانی و معماری این رانش را برای سال‌های آینده متوقف کنیم.

نامی خاطرنشان کرد: تاکنون مسئولین استان، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیریت بحران لرستان تلاش‌های خوبی در حفظ این آثار داشتند و این اهمیت را با کار و نقش بیشتر باید ادامه دهند.

وی گفت: اگر قرار است یونسکو این مجموعه ارزشمند را به عنوان آثار باستانی قلمداد کند با توجه به بازدید آنان در آینده نزدیک از این مجموعه، باید بتوانیم اهمیت سرعت در کار را بیشتر کنیم.

پایان خبر

لینک کوتاه : /ad0657
کد خبر : 2900
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.