مدیرکل هواشناسی استان:
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه در استان ادامه دارد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با وسیم لرستان، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی امروز بیست و دوم فروردین ماه تا اواخر شب با فعالیت موج اصلی سامانه بارشی علاوه بر افزایش پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه و شدید لحظه ای، در همه نقاط استان بارش‌های رگباری باران همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در نواحی مستعد رگبار تگرگ و صاعقه انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: پیرو هشدار سطح نارنجی صادره و همچنین ماهیت متغیر بارش‌های فصل بهار، این شرایط مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها،ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها، خسارت به برخی سازه ها و ... را به همراه خواهد داشت.

مرادپور بیان کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها ، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و ... توصیه می شود.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه در ادامه فعالیت امواج پایانی سامانه بارشی مذکور، مجددا در ساعاتی در اغلب نقاط استان بارش‌های پراکنده و رگباری گاهی همراه با رعدوبرق را خواهیم داشت، تصریح کرد: در روز جمعه افزایش ابر و افزایش سرعت باد پدیده‌های غالب آسمان منطقه می باشند و از نظر نوسانات دمایی، امروز دماهای روزانه کاهش می یابند.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d9d556
کد خبر : 2899
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.