این روزها بهارِ گردشگریِ لرستان از پنجره نوروزی قلعه فلک‌الافلاک تماشائی‌ست و آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد.

به گزارش وسیم لرستان، همه ساله طبیعت تماشایی لرستان در بهارِ فصل‌ها با آثار و جاذبه‌های تاریخی منحصر بفرد در هم می‌آمیزد تا میزبان گردشگرانی از جای جای دنیا و ایران باشد و "دژ شاپورخواست" خرم‌آباد نقطه مرکزی این پازل گردشگری، پذیرای میهمانان است.

در دوسال اخیر با مدیریتی از جنس بومی شاهد رونق برنامه‌های میراث فرهنگی لرستان هستیم. از پیگیری ثبت جهانی دره خرم‌آباد و روستای بیشه تا معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری...

اما این برنامه‌های کلان نه تنها متولیان را از توجه به شریعت و مذهب باز نداشته بلکه در تقارن ماه میهمانی خدا و نوروز، رنگ و بوی معنوی‌تری گرفته و پیوند اصالت و فرهنگ دینی را به نمایش می‌گذارد.

برگزاری ده‌ها محفل قرآنی، سفره افطار، تولید محتواهای خلاق فرهنگی مذهبی متناسب با مناسبت‌های تقویمی در محوطه باستانی قلعه فلک‌الافلاک و ... از دستاوردهای میراث‌دار خلف لرستان در این ایام بوده است که جای تقدیر دارد و تحسین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور را نیز در سفر به استان در پی داشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور و مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در بازدید از قلعه فلک‌الافلاک با بیان اینکه خوشبختانه هر روز شاهد اتفاقات خوب در حوزه گردشگری لرستان هستیم، افزود: قلعه فلک‌الافلاک در روزهای اخیر به عنوان یکی از پنج اثر پربازدید کشور میزبان گردشگران بوده است.

مصطفی فاطمی گفت: در سال جاری علاوه بر معرفی آثار گردشگری و جاذبه‌های تاریخی، اعضای ستاد هماهنگی سفر با هماهنگی بین بخشی توانسته‌اند به این مهم دست یابند.

وی با اشاره به پرونده ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک اظهار کرد: رویکرد جدیدی در شهر و استان لرستان ایجاد شده و با ارسال پرونده قلعه فلک‌الافلاک برای ثبت جهانی، نگاه ویژه‌ای به گردشگری لرستان معطوف شده است.

فاطمی گفت: گردشگری لرستان در دوره جدید مدیریت و با همت همکاران میراث فرهنگی، برنامه‌های جدیدی داشته و کاندیداتوری روستای بیشه برای ثبت جهانی می‌تواند اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزند.

وی خاطر نشان کرد: روستای گردشگری بیشه در صورت ثبت جهانی به عنوان دومین روستای کشور در فهرست ثبت جهانی خواهد بود.

براساس این گزارش، آنچه از وضعیت امروز میراث لرستان به گوش می‌رسد نویدبخش بهار گردشگری استان و درپی آن رونق اقتصادی و اشتغال در سال‌های آتی‌ است و دستیابی به این هدف مهم و کلان، همراهی مردم و مسئولان ملی و محلی را می‌طلبد.

نویسنده: سعیده خورشیدوند

پایان خبر

لینک کوتاه : /b337ef
کد خبر : 2860
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.