فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش وسیم لرستان، سردار نعمت‌الله باقری 18 بهمن‌ماه در همایش توانمندی‌های تولیدات صنایع بروجرد که توسط قرارگاه حمایت از تولید و رفع موانع شهرستان در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از معضلات ما در حوزه تولید، موانعی هستند که به جهت برخی بروکراسی‌های اداری رخ داده، بخشی از صنایع ما از چرخه تولید خارج و بر آمار بیکاری اضافه و در نهایت تولید کم شده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی قرارگاه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از موضوعاتی بوده که در دستور کار قرار گرفت و در استان‌ها و از جمله لرستان ایجاد شده که موانع تولید صنایع را دنبال کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه در گام اول عارضه‌یابی و در گام بعدی رفع موانع صورت گرفته است، افزود: اگر جایی نیاز باشد به عنوان ترک‌فعل برخورد می‌کنیم تا کار انجام شود تا این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگردند.

سردار باقری خاطرنشان کرد: یک کار خوب در بروجرد شکل گرفته و قرارگاه شهرستانی ایجاد شد و باتوجه به اینکه بخش عظیمی از صنایع استان در بروجرد است، این قرارگاه در این شهرستان ایجاد شده و باید این مهم توسعه داده شود.

وی اضافه کرد: طی یک سال قبل ۳۰۰ کارخانه عارضه‌یابی شده و ۱۶۰ مانع برطرف شده که در این راستااز ۴۵ کارخانه رفع مانع صورت گرفت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تثبیت شغل و ۲۵۰ شغل جدید ایجاد شده که این مهم باید توسعه داده شود و مجموعه سپاه و بخش اقتصادی استانداری وارد کار شوند و این کار قرارگاه بروجرد به عنوان ایده‌نو در سایر شهرستان‌ها ایجاد شود.

سردار باقری تصریح کرد: دشمن تلاش کرد در حوزه‌های مختلف کشور بتواند ضربه بزند و در هر بخشی وارد شد تا اینکه به بخش اقتصادی رسید و امروز یکی از جاهایی که دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند، اقتصاد است و اگر از همان زمان وارد می‌شدیم امروز این همه مشکل نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ رهبری استارت اقتصاد مقاومتی را زد و باید توجه داشت که تولید با ایجاد صنایع بزرگ به دست نمی‌آید و بهترین راه مقابله با توطئه دشمن توجه به اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: بعضی از کارخانه‌ها به دلیل نبود برق تعطیل می‌شدند به همین دلیل استفاده از پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا ۲۰۰ پنل خورشیدی برای استان در نظر گرفته شده است.

سردار باقری بیان کرد: توجه به ظرفیت‌های داخلی بسیار مهم بوده و لرستان در منابع اولیه ممتاز است به‌طوری که امروز دیدیم از لاشه‌های معدن‌ها تولیدات بسیار خوبی را خلق می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این که باید از تولیدکننده حمایت کرد تا موفق شودو همچنین ستاد تسهیل باید حمایت‌های مالی لازم را داشته باشد تا شاهد توسعه آنها باشیم.

پایان خبر

لینک کوتاه :
کد خبر : 2658
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.