"مهران رنجبر" هنرمند لرستانی سینما و تلویزیون، بانی آزادی یک زندانی بدهکار مالی در استان شد.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان استان لرستان که 13 دی‌ماه و همزمان با سالروز شهادت "سردار دلها" با حضور تعدادی از مسئولان اجرایی و قضایی استان و بازیگران مطرح استانی و کشوری برگزار شد، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار آسمانی، شهید سلیمانی گفت: جشنواره تئاتر زندانیان یک جشنواره شناخته شده در سطح کشور است که به‌صورت ویژه بر ترویج فرهنگ و هنر در بین زندانیان تمرکز کرده است. 

 

80707

وی افزود: هدف سازمان زندان‌ها از اجرای اینگونه برنامه‌ها پرداختن به موضوعات آموزشی، تربیتی و آسیب‌های اجتماعی و درس گرفتن از این نمایش‌هاست.

کشوری با اشاره به اهتمام جدی سازمان زندان‌ها به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه تئاتر، تصریح کرد: زندان‌های استان لرستان در حوزه تئاتر موفق به کسب عناوین برتر در سطح زندان‌های کشور در سال گذشته شده‌است.

مدیرکل زندان‌های لرستان ادامه داد: این اجراهای مددجویان و پیدا کردن استعداد و توانمندی آنان می‌تواند زمینه‌ساز کسب اعتماد به نفس و همچنین بازگشت شرافتمندانه زندانیان به آغوش جامعه باشد.

 

80704

بر پایه این گزارش، از برگزیدگان جشنواره تئاتر در بخش‌های مختلف تقدیر شد که گروه نمایش کوثر بند نسوان زندان مرکزی خرم‌آباد که برای اولین بار در این جشنواره حضور داشتند در دو بخش تئاتر خیابانی و صحنه‌ای به مرحله کشوری راه یافتند. فائزه خوانساری مدرس و کارشناس ارشد تئاتر، کارگردان این دو نمایش بود.

همچنین کارکنان زندان مرکزی خرم‌آباد در بخش نمایشنامه‌خوانی کارکنان (کار گروهی جمعی از همکاران)، سربازان زندان بروجرد در بخش نمایشنامه‌خوانی سربازان (به کارگردانی عباس خسروی) و در بخش نمایشنامه‌خوانی زندانیان نیز گروه زندان مرکزی خرم‌آباد (به کارگردانی امیرمحمد حسنوند) حائز عناوین برتر این مسابقات شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

در این جشنواره که در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، خیابانی، نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار گردید، با کمک مالی مهران رنجبر بازیگر مطرح سینما و تلویزیون یک زندانی بدهکار مالی از زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است، نیازی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به نمایندگی این اداره‌کل، هدایایی را به گروه نمایش اندرزگاه نسوان زندان مرکزی خرم‌آباد اهدا کرد.

پایان خبر

لینک کوتاه : /b3ac7e
کد خبر : 2553
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.