معاون پشتیبانی و تأمین منابع مالی شستا گفت: کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد نیاز به تسهیلات ارزی برای خرید تجهیزات دارد که این تجهیزات از طریق خارج کشور تامین و کارهای سفارش‌گذاری آن انجام شده است.

مهدی نوروزیان امروز ۲۲ آذرماه در جلسه بررسی بسته‌های پیشنهادی استاندار با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزارشد، اظهار کرد: داروسازی اکسیر بروجرد جزو پنج داروسازی کشور محسوب می‌شود و بخش قابل توجهی از داروهای کشور را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه اکسیر ظرفیت توسعه‌ای بسیار خوبی در استان دارد، بیان کرد: این شرکت پیشنهاد خط تولید DFS را پیشنهاد داده که جزو محلول‌های تزریقی است که ساخت این خط حداقل دو سال زمان می‌برد وتجهیزات مورد نیاز آن باید از خارج کشور وارد شود و بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

معاون پشتیبانی و تأمین منابع مالی شستا گفت: با راه‌اندازی خط تولید DFS،  برای 50 نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

نوروزیان افزود: همچنین طرح تولید سرنگ آماده تزریق نیز برای تولید در شرکت اکسیر آماده شده که برآورد سرمایه‌گذاری این طرح نیز ۱۱۷۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: همچنین فاز نخست شرکت دام زاگرس بروجرد در حال تولید شیرخشک است و برای فاز دوم این طرح که محصولاتی همچون کره و صنایع وابسته است به ۲۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است و اشتغالی بین ۲۰ تا ۳۰  نفر ایجاد خواهد کرد.

معاون شستا با بیان اینکه در شرکت داروسازی زاگرس نیز سرمایه‌گذاری برای تولید واکسن‌های دام و طیور پیشنهاد شده که برآورد ریالی این طرح نیز ۳۰۰۰ میلیارد ریال است و دوره ساخت این پروژه نیز دو ساله و با اشتغالی معادل ۱۵۰ نفر است.

نوروزیان به راه‌اندازی فاز نخست دامداری دلفان با ۱۰۰۰ راس دام اشاره کرد و با بیان اینکه با اجرای فاز دوم این دامداری، ۱۰۰۰ راس دام به ظرفیت آن افزوده می‌شود که ۱۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد و دوره ساخت آن یکساله بوده و ۶۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه شستا به محدودیت‌های نظام بانکی واقف است و به همین جهت به سراغ بازار سرمایه رفته است، اما انتظار می‌رود از تسهیلات تبصره ۱۸ برای دامداری دلفان کمک‌های لازم صورت گیرد، گفت: این دامداری ظرفیت ۴۰۰۰ راس دام را دارد و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید در این زمینه نیست.

معاون پشتیبانی و تامین مالی شستا به فعالیت هلدینگ رایتل اشاره کرد و با بیان اینکه پنج سایت رایتل در شهرهای دورود، الیگودرز، نورآباد، خرم‌آباد و بروجرد وجود دارد، گفت: این سایت‌ها هنوز تبدیل به۴G  نشده‌اند و ضرورت دارد تا پایان اسفندماه مجهز به سیستم نسل پنجم شوند که برای این سایت‌ها ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نوروزیان به وجود پروژه لاستیک‌سازی بارز در استان اشاره کرد و با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال پیشرفت است و شرکت شستا این پروژه را مدیریت خواهد کرد، ادامه داد: این پروژه به افزایش سرمایه نیاز داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته با صندوق توسعه ملی قول مساعدت گرفته شد ونیاز به تسهیلات ارزی برای خرید تجهیزات دارد که این تجهیزات از طریق خارج کشور تامین و کارهای سفارش‌گذاری آن انجام شده است.

وی در ادامه به پروژه آهک دورود اشاره کرد و با بیان اینکه برای این طرح تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: کارهای اولیه دریافت مجوز و زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح نیز انجام شده و برای بهره‌برداری کامل از این طرح ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /c781b4
کد خبر : 2460
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.