مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: با حضور سرمایه‌گذار در استان و تحقق 43 بسته سرمایه‌گذاری، ۱۱ میلیون متر مربع به سرانه گردشگری استان اضافه می‌شود و حجم این سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد تومان است و برای هفت‌هزار نفر در استان اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

به گزارش وسیم لرستان، عطا حسن‌پور شامگاه یکم اسفندماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر کشور در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دولت سیزدهم دو اقدام مهم در حوزه گردشگری لرستان انجام داده است، اظهار کرد: در سفر نخست هیات‌دولت به لرستان یک دستور تاریخی صادر کردند و آن هم آزادسازی حریم قلعه تاریخی فلک‌الافلاک که آرزوی دیرینه و مطالبه جدی مردم این دیار شهیدپرور بود.

وی اضافه کرد: پس از سال‌ها انتظار، در ۱۲ بهمن ماه امسال، پرونده ثبت جهانی این قلعه تاریخی به یونسکو ارسال شد و تیرماه سال آینده با همکاری سپاه پاسداران و تخلیه پادگان حضرت ابوالفضل (ع)، این پرونده در فهرست میراث جهانی به عنوان سی‌امین اثر کشور ثبت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: قلعه‌ فلک‌الافلاک به عنوان اصلی‌ترین محرک‌ جذب گردشگر خارجی قرارخواهد گرفت.

حسن‌پور افزود: با تلاش و پیگیری‌های مستمرمدیریت استان، با هدف رونق گردشگری، ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در استان برای حوزه بخش خصوصی آماده شده است و تمام استعلامات اداری این ۴۳ بسته از تمام دستگاه‌های اجرایی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار ۴۳ مجوز بی‌نام در این استان صادر شده؛ یعنی‌ سرمایه‌گذاری در بروکراسی اداری گیر نمی‌افتد و تمام راه‌های تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری مهیا شده است، خاطرنشان کرد: تقریبا ۱۱ میلیون متر مربع به سرانه گردشگری استان اضافه می‌شود و حجم این سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد تومان است و برای هفت‌هزار نفر در استان اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d16915
کد خبر : 2700
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.