مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: آبان‌ماه امسال نتایج بررسی پرونده ۱۰ روستای کشور از جمله روستای بیشه که به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شده اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، عطا حسن‌پوردر جمع خبرنگاران با بیان اینکه روستاهای زیادی از لرستان با دارا بودن شاخصه‌های مهم و کم‌نظیر قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند، افزود: برخی از روستاهای لرستان از جمله روستای سنگ‌تراشان خرم‌آباد، دره‌تخت ازنا، ونایی بروجرد، روستای و چال‌فهره الیگودرز روستاهایی هستند که علاوه بر روستای بیشه قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند.

 

وی ادامه داد: در سالجاری نیز از بین ۱۰۰ روستای کشور، روستای بیشه با شاخص‌های مهم از جمله آبشار، ایستگاه قطار، پل تاریخی، رودخانه و آیین‌های محلی، برای ثبت در فهرست جهانی جهانگردی(WTO) انتخاب و پرونده آن ارسال شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه آبان‌ماه امسال نتایج بررسی پرونده ۱۰ روستای کشور از جمله روستای بیشه که به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شده اعلام خواهد شد، تصریح کرد: برای ثبت روستاها در فهرست جهانی جهانگردی پرونده کامل شاخصه‌های آن روستا از جمله جاذبه‌های تاریخی، آیینی، معیشتی و مذهبی در قالب یک پرونده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تهیه و برای سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود.

 

حسن‌پور یادآور شد: خوشبختانه روستای بیشه از پتانسیل‌های زیادی در این زمینه برای ثبت جهانی برخوردار است که این مهم می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری، به خصوص حضور گردشگران خارجی در لرستان بسیار تأثیرگذار باشد.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /f008d4
کد خبر : 2224
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.