معاون بنیاد شهید و امورایثارگران کشور:
معاون بنیاد شهید و امورایثارگران کشور گفت: لرستان یکی از استان‌های حماسه‌ساز است که موسیقی حماسی آن شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، سید صادق هاشمی عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار، نوای‌مهر که در محل سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه غنی‌ترین میراث سرزمین ایران و ماناترین دستاورد همه کشورهای جهان هنر، هنرورزی و هنرنمایی است، اضافه کرد: از میان همه هنرهای زیبایی که خداوند در فطرت بهشتی انسان قرار داد موسیقی وجهی ظریف‌تر، روحی بالاتر، طبعی لطیف‌تر و تاثیری عمیق‌تر دارد.

وی موسیقی را حرکت، هندسه، عبادت و ضرب آهنگ زیستن دانست و با بیان اینکه هیچ عنصری خالی از حوزه موسیقایی نسیت، تصریح کرد: اسلام از آغاز ظهور کریمانه خود این منبع پرطپش و با ارزش را ارج  می‌نهد؛ موسیقی صوتی زیبا بود که توحید را بر کفر و مکارم اخلاق را بر رذالت و خشونت پیروز کرد.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربا بیان اینکه نظریه ارسطو در باب موسیقی، فردوسی بزرگ حماسه غلبه اهریمن بر شیطان وحافظ قرآن را با ۱۴ روایت سرود و این حرکت شعر و موسیقی همچون رودخانه‌ای زلال در بستر تاریخ پیش‌آمد تا ناملایمات زمانه را بساید و زندگی را برای بشریت شیرین و متعالی کند، خاطرنشان کرد: کیست که بتواند نقش مهم موسیقی را در دوران اعتراض ملت ایران و شکل‌گیری انقلاب اسلامی انکار کند؟ کسیت که بتواند نقش مهم موسیقی را در تشویق و ترغیب رزمندگان در دفاع مقدس انکار کند؟ کسیت که نقش موسیقی را در پیشرفت‌های حزب الله نادیده انگارد؟

وی اضافه کرد: انقلاب و جنبش مقاومت در کشورهای مسلمان شعر، شعار و شعور را درهم آمیخت و از حماسه عرفان چنان معجونی به کام جوانان ریخت که بزرگترین و جذاب‌ترین آزادگی، جهاد، ایثار، فداکاری  صلح طلبی و معاندستیزی را ترسیم کرد.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه امروز در یکی از کهن‌ترین، فرهنگی‌ترین و حماسه‌سازترین استان‌های کشور گردهم آمده‌ایم تا هنر بشردوستانه و دشمن‌ستیزانه را بنوازیم در مقابل تفکر کسانی که ایران، انقلاب و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر متهم می‌کنند، تصریح کرد: لرستان یکی از استان‌های حماسه‌ساز است که موسیقی حماسی آن شناخته شده است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d54b62
کد خبر : 2213
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.