مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اکران ۱۶ فیلم‌ جشنواره فجر در سینمای استان خبر داد.

به گزارش وسیم لرستان، اعظم روانشاد امروز در آیین بهره‌برداری از سینما کیو در خرم‌آباد، اظهار کرد: در راستای عدالت فرهنگی و جهاد ملی سینماسازی دولت، سینما کیو به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه لرستان سرشار از منابع غنی و استعدادهای فرهنگی است، افزود: لازمه بروز این استعدادها، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه افتتاح سینما نقطه عطفی در فعالیت‌های سینمایی و هنری استان است، بیان کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ذیل برنامه‌های عدالت فرهنگی دولت سیزدهم چند دوره آموزش رایگان هنر در ۱۲ رشته هنری برگزار شد که تامین هزینه‌های آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

روانشاد با بیان اینکه جامعه در آثار سینمایی بازنمایی می‌شود، ادامه داد: سینما به‌عنوان یک هنر چون در واقعیت‌ها ریشه دارد به‌صورت یک آیینه، شناخت عادلانه و ناعادلانه را از جامعه به مخاطب نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سینما به‌عنوان یک نهاد اجتماعی باعث کلیشه‌سازی و طبیعی‌سازی می‌شود، بیان کرد: نتیجه توسعه سینماها، فرهنگ‌سازی در جامعه است؛همچنین ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تاثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد هنرمندان در همه رشته‌های هنری روند رو به توسعه‌ای را داشته باشند، افزود: شکست انحصار در همه حوزه‌ها در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سینما کیو در خرم‌آباد، گفت: این سینما با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است. ظرفیت سینما کیو ۳۸۰ صندلی است و از به‌روزترین تجهیزات سمعی و بصری در این سینما استفاده شده است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /b9b26d
کد خبر : 2651
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.