معاون صنایع‌دستی لرستان از آموزش رشته خوس‌دوزی در روستای جهان‌آباد شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، عباس حمزه‌ای گفت: با همت لیلا شمسه از اهالی روستای جهان‌آباد شهرستان بروجرد، رشته خوس‌دوزی رونق گرفته و تعداد 12 نفر از زنان روستا در این رشته مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین این هنرمند در حال حاضر دوره‌های آموزشی این رشته را در روستای جهان‌آباد و شهر بروجرد برگزار می‌کند و تاکنون 30 نفر در این رشته‌آموزش دیده‌اند، بیان کرد: محصولات تولیدی هنرجویان و افراد شاغل در این رشته برای عرضه در بازار هدف به استان هرمزگان ارسال می‌شود و بازار فروش محصولات تولیدی این هنر از رونق خوبی برخوردار است.

معاون صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه خوس‌دوزی یکی از انواع رودوزی‌های سنتی و از جمله هنرهای بومی مناطق جنوب کشور به‌ خصوص استان هرمزگان است که توسط این هنرمند لرستانی در بروجرد آموزش داده می‌شود، یادآور شد: در این هنر، نقش اندازی توسط نوارهای باریک طلایی رنگ به نام خوس بر روی پارچه توری ریزبافت انجام می‌شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /f2f34e
کد خبر : 2625
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.