هواشناسی لرستان هشدار سطح زرد برای ورود سامانه بارشی به استان صادر کرد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وسیم لرستان، اظهار کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان از اوایل ظهر پنجشنبه تا صبح جمعه در تمام مناطق به ویژه نیمه شرقی، بارش باران، رعد و برق، رگبار برف در شهرهای سردسیر، بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه ها و وزش باد نسبتا شدید تا شدید قابل انتظار است.

وی اضافه کرد:  لغزندگی سطح جاده ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به سازه‌ های موقت ، لغو فعالیت های عمرانی و ساختمانی، خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... از اثرات این مخاطرات پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان توصیه کرد: پاکسازی دهانه پل‌ها ولایروبی کانال‌ها و آبرو ها، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی ، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و ... ضروری است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /e05aa1
کد خبر : 2565
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.