شهردار بروجرد گفت: با توجه به اینکه قرارگاه پروژه‌های کلان را می‌پذیرد می‌توان با تجمیع پروژه‌های چند شهر در قالب یک پروژه با همکاری همیاری شهرداری‌ها به عنوان رابط اقدام کرد.

به گزارش وسیم لرستان، یحیی عیدی بیرانوند در جلسه شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران لرستان با بیان اینکه فضای عمومی شهر نشان‌دهنده اقتصاد شهر است، گفت: باید کارگروه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همه دستگاه‌ها شکل بگیرد.

شهردار بروجرد با بیان اینکه به منظور جذب سرمایه‌گذار باید خواسته‌ها و زمان‌بندی آنها تعیین شود، تصریح کرد: صنایع آلاینده چهره شهرها را مخدوش کرده و ساماندهی این‌ها باید از سوی متولیان امر انجام شود.

عیدی بیرانوند خواهان استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم برای انجام پروژه‌ها شد.

وی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر بروجرد خود را سرباز ولایت و رئیس‌جمهور می‌دانند و چنانچه مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند موانع را در امر مدیریت و مبلمان شهری برطرف کنند.

شهردار بروجرد افزود: بروجرد دومین شهر استان به لحاظ جمعیتی به‌حساب می‌آید و باید ارزش افزوده براساس جمعیت باشد.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه در نیمه دوم ۱۴۰۰ شهرداری بروجرد را با ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه و ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم که در سال ۱۴۰۱ بودجه را به ۵۰۰ میلیارد تومان با ۱۰۰ درصد تحقق رساندیم و بدهی تسویه شد، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات شهرداری بروجرد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و ۱۰۰درصد تخصیص داده شد و برای سال ۱۴۰۳ بودجه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بسته شده است که امیدواریم محقق شود.

وی با بیان اینکه حاصل این افزایش بودجه، آبرومندی شورا و شهرداری است، افزود: با این اقدامات در طول دو سال معادل ۱۵ سال کار عمرانی فقط در حوزه آسفالت صورت گرفت؛ در حالی که در دوره‌های گذشته میانگین آسفالت سالانه شهر بروجرد ۵۰ تا ۶۰ هزار مترمربع بوده، در طول دو سال یک میلیارد و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده است که جا دارد از همکاری مجموعه استانداری تشکر کنیم.

photo11042397904

 

 فضای عمومی شهر نشان‌دهنده نقش مثبت یا ضعیف اقتصاد است

عیدی بیرانوند با بیان اینکه نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است، تصریح کرد: فضای عمومی شهر نشان‌دهنده نقش مثبت یا ضعیف اقتصاد است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: نیاز است کارگروه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور همه دستگاه‌ها شکل بگیرد و خواسته‌های سرمایه‌گذار را احصاء و یک زمان‌ مشخص برای پاسخ تعیین شود در غیر اینصورت اگر بخواهد چند ماه به دنبال خواسته خود و استعلامات مختلف بگردند پشیمان شده و به فرار سرمایه‌گذار منجر خواهد شد.

شهردار بروجرد گفت: خودتحریمی‌هایی در استان وجود دارد که اجازه استفاده از ظرفیت‌های قانونی را نمی‌دهد این در حالی است که قانونگذار اجازه مواردی مانند ترک تشریفات و همچنین ماده ۲۹ قانون مناقصات را داده است.

عیدی بیرانوند افزود: در حالی که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ثبت اسناد مکلف است نسبت به ارائه لیست نقل و انتقالات به شهرداری‌ها اقدام کند بیش از دو سال است مکاتبه می‌کنیم اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

شهردار بروجرد خواستار کمک استانداری و همکاری دستگاه‌های ذیربط در تسریع اعطای مجوزها به شهرداری‌ها شد و گفت: زمانی که شهردار خرم‌آباد بودم درخواست معدن کوهی بعد از دو سال داده نشد، نیاز به مجوز چاه برای توسعه فضای سبز داریم اما علیرغم قول مدیرعامل امور آب، هنوز محقق نشده است.

 

photo11042509405

صنوف چهره شهرها را مخدوش کرده است

عیدی بیرانوند، از طولانی شدن بروکراسی اداری در بدنه کارشناسی به حرکت لاک‌پشتی تعبیر کرد و ادامه داد: راه و شهرسازی ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد به عنوان مثال برای انتقال صنوف مزاحم نیاز به اختصاص زمین در خارج از شهر هستیم چرا که این صنوف چهره شهرها را مخدوش کرده و لازم است این اغتشاش بصری حاکم بر شهرها را مرتفع و چهره شهر شاداب شود.

وی با بیان اینکه باید در یک افق ۵۰ساله به مسائل شهری نگاه کرد، خواستار تخصیص زمین برای ایجاد آرامستان‌های جدید در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد شد.

استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا برای توسعه شهری از دیگر خواسته‌های شهردار بروجرد بود و گفت: با توجه به اینکه قرارگاه پروژه‌های کلان را می‌پذیرد می‌توان با تجمیع پروژه‌های چند شهر در قالب یک پروژه با همکاری همیاری شهرداری‌ها به عنوان رابط اقدام کرد.

پایان خبر

 

لینک کوتاه : /c59982
کد خبر : 2998
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.