مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: لرستان خاستگاه موسیقی است و در بطن و آیین‌های این استان قرار دارد.

به گزارش وسیم لرستان، اعظم روانشاد در جشنواره دو سالانه «سرنا نوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد که با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای گردشگری بیشه دورود برگزار شد، بیان کرد: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت پنج هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

وی لرستان را خاستگاه موسیقی برشمرد و با بیان اینکه موسیقی در بطن و آیین‌های این استان قرار دارد، گفت: در همین راستا باید سنت‌های پیشین محفوظ و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان تاکید و آن را از اولویت‌های اداره‌کل ارشاد استان دانست و اظهار کرد: استاد شاه‌میرزا مرادی سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است.

پایان خبر

 

لینک کوتاه : /eb5806
کد خبر : 2964
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.