مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از فردا (سه‌شنبه، ۲۱ فروردین ماه) شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

بهروز مرادپوردر جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی از فردا در استان آغاز می‌شود و بر این اساس هشدار نارنجی صادر شده است. فعالیت این سامانه به‌صورت بارش باران و رعد و برق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه، احتمال بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌ها، وزش باد شدید (تندبادهای لحظه‌ای) در لرستان خواهد بود.

وی گفت: با فعالیت این سامانه، احتمال اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه رودها، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های سبک و موقتی به‌دلیل وزش باد انسداد راه‌های ارتباطی روستاها و ... وجود دارد.

مرادپور تاکید کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از چرای دام‌ در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، سم‌پاشی نکردن باغ‌ها و مزارع و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

وی افزود: این سامانه بامداد پنجشنبه (۲۳ فروردین ماه) از استان خارج می‌شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /f19b82
کد خبر : 2892
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.