رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌های لرستان‌ بیان کرد: قبل از دولت سیزدهم ۷۴ هکتار گلخانه داشتیم، در حالی که ظرف این دو سال ۴۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد.

به گزارش وسیم لرستان، سید عماد شاهرخی امروز نهم فروردین‌ماه در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان که در سالن جلسات برگزار شد با اشاره به رشد ۴ برابری تولید گندم در لرستان، اظهار کرد: در حالی که تولید و خرید گندم در کشور ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کرد در لرستان با رشد بیش از ۴ برابری مواجه بودیم.

وی به پیشرفت مناسب طرح جهش تولید در دیمزارها هم اشاره کرد و گفت: سال اول اجرای جهش تولید در دیمزارها تعداد ادوات خریداری شده ۸۵ دستگاه بودند، در حالی که سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵ دستگاه افزایش پیدا کرد، سال ۱۴۰۲ هم به ۵۲۷ دستگاه افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی از ۲۲۰۰ هکتار به ۶۸۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد یعنی با رشد سه برابری مواجه بودیم.

شاهرخی به افزایش محصولات باغی اشاره و عنوان کرد: تولید سیب از ۶۵ هزار تن به ۷۵ هزار تن در دوسال دولت سیزدهم افزایش پیدا کرد، تولید زردآلو هم از ۲۵۰۰ تن به ۲۷۰۹ تم افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تولید انار هم از ۵۵ هزار تن به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به افزایش تولید نخود در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و با بیان اینکه تولید نخود از ۱۶ هزار و ۵۲۷ تن به ۴۳ هزار و ۵۴۳ تن افزایش پیدا کرد یعنی رشد سه برابری داشته است، تصریح کرد: قبل از دولت سیزدهم تولید حبوبات ۶۳ هزار تن بود، در حالی که در دولت سیزدهم این رقم به ۸۷ هزار و ۴۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌های لرستان‌ بیان کرد: قبل از دولت سیزدهم ۷۴ هکتار گلخانه داشتیم، در حالی که ظرف این دو سال ۴۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان اضافه شده است، اظهار کرد: ظرف این دو سال همچنین ۲ هزار هکتار در اراضی شیب دار استان کاشت شده است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /a8965b
کد خبر : 2848
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.