استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: تالاب‌ها ظرفیت‌های مناسبی برای صنعت گردشگری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، فرهاد زیویاردر حاشیه جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه طرح مدیریت تالاب‌ها با رویکرد استفاده از ظرفیت  و توسعه گردشگری این تالاب ها انجام خواهد شد، بیان کرد: تالاب‌ها ظرفیت‌های مناسبی برای صنعت گردشگری  هستند که باید بستر استفاده از آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: در این راستا اداره کل محیط زیست گزارش‌های  در این خصوص ارائه داده که ظرفیت‌های این تالاب ها در شهرستان های بروجرد و پلدختر وجود دارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه طرحی که اداره کل محیط زیست ارائه داده ظرفیت‌های گردشگری این تالاب‌ها و استفاده‌ی بهینه از آنها را تشریح می‌کند، تاکید کرد: ابتدا مصوبه شورای برنامه‌ریزی در زمینه تالاب‌ها می‌بایست ارائه و پس از آن برای تامین مالی و اعتبار مورد نیاز، مکاتبات لازم با هیات وزیران و معاون اول رئیس جمهور انجام شود.

زیویار با بیان اینکه یکی از دستورات جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی بررسی اولویت‌گذاری مصوبه هیات وزیران برای شهرک‌های واقع در استان‌های جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بوده که به استان‌ها واگذار شده است، خاطرنشان کرد: برای لرستان براساس اولویت‌گذاری استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مصوب شده که در این جلسه کلیات امر مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: همچنین مجوز دو واحد تولید آب معدنی در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد مصوب شد.

استاندار با اشاره به طرح پهنه‌های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد:‌ این طرح با نگاه و چشم‌انداز آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گرفته که مزیت‌های نسبی این حوزه در استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

زیویار همچنین با اشاره به الحاق بعضی از محدوده‌های روستایی و شهری برای نهضت ملی مسکن، بیان کرد: این طرح نیز اشکالاتی دارد که به صورت مشروط برخی موارد تصویب و برخی موارد دیگر به جلسات بعد موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه یکی از شوراهای اصلی و تصمیم ساز استان است، اظهار کرد: این شورا با چهار کارگروه مشخص در رابطه با نظام مسائل و ظرفیت‌های استان تصمیم گیری می‌کند.

پایان خبر

لینک کوتاه : /afc533
کد خبر : 2606
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.