رئیس کل دادگستری لرستان خبر داد:
رئیس کل دادگستری لرستان از افزایش پرونده‌های بدون کاغذ(الکترونیک) در استان خبر داد و گفت: در نه ماهه امسال ۷ هزار و ۳۵۲ فقره بوده که به ۲۰ هزار و ۵۲۵ فقره رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز شانزدهم دی ماه در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد با بیان اینکه همکاری، تعاون و همدلی بین اعضای شورای تامین، دادستان و شورای قضایی استان برای بررسی امور مشترک بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: حرکت دادگستری لرستان بر محور برنامه عملیاتی و سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه توجه به پرونده‌های مسن، معوق و کاهش اطاله دادرسی در اولویت کار دستگاه قضایی لرستان است، افزود: همچنین استفاده از فناوری‌های الکترونیک مانند دادرسی الکترونیک و آنلاین، برخط و پرونده‌های بدون کاغذ و ملاقات‌های الکترونیک و ... از دیگر اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: تعیین اولویت برای جرائمی که با توجه به فراوانی آنها که عموماً جرائم علیه اموال و یا با انگیزه‌های مالی هستند و ارتباط آنها با مساله بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانجات دادگستری لرستان ضروری به نظر رسید لذا شناسایی این مشکلات و تسریع در رفع آنها در اولویت دستگاه قضایی قرار گرفته است.

 

photo8922799899

 

بیکاری بیشترین انگیزه ارتکاب جرائم علیه اموال در لرستان

شهواری تصریح کرد: مساله بیکاری در کشور و به تبع آن در استان، بیشترین انگیزه ارتکاب جرائم علیه اموال و ارتکاب با جرائم مالی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان عهده‌دار شدن مسئولیت در استان، تعداد پرونده‌های لرستان ۴۰ هزار و ۵۰۰ فقره بود و در این مدت ۲۷۹ هزار و ۱۲۸ فقره پرونده وارد و ۲۸۵ هزار و ۵۰۶ فقره پرونده از دادگستری خارج شد، اظهار کرد: در نهایت موجودی ابتدای دوره ۴۰ هزار فقره بوده که در پایان پاییز امسال به ۳۴ هزار پرونده با عملکرد مثبت در دادگستری لرستان رسیده است.

رئیس شورای قضایی لرستان تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مسن و معوق در ابتدای مسئولیتم در دادگستری لرستان ۴ هزار و ۴۱۰ فقره بوده که این تعداد غیر پرونده‌های اجرای احکام بودند؛ در پایان آذرماه این تعداد به ۳ هزار و ۱۴۱ فقره پرونده رسیده که کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های مسن و معوق استان را نشان می‌دهد.

میزان دادرسی الکترونیک  ۸۱ درصد است

شهواری گفت: مجازات‌های جایگزین حبس در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰۰۰ فقره بوده امسال به دو برابر یعنی یک هزار و ۹۳۸ فقره افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: پرونده‌های بدون کاغذ (الکترونیک) در این مدت ۹ ماهه ۷ هزار و ۳۵۲ فقره بوده که به ۲۰ هزار و ۵۲۵ فقره رسیده است.

رئیس کل دادگستری لرستان میزان دادرسی الکترونیک را ۸۱ درصد برشمرد و گفت: دادرسی آنلاین در ۱۴۰۱ ، ۲۰ فقره بوده که امروز به ۱۰ هزار و ۷۰ فقره افزایش یافته است.

photo8921958718

 

حفظ و استقلال دستگاه قضایی یکی از رویکردهاست

در ادامه این جلسه، داریوش شاهون‌وند، دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز لرستان، با بیان اینکه قانون، شرع، عدل و انصاف باید معیار کار دستگاه قضایی باشد، بیان کرد: رعایت اخلاق و تکریم ارباب رجوع مهمترین مولفه‌های عملکردی ما در دستگاه قضا بوده است.

وی اضافه کرد: فقر، تورم و بیکاری مردم ولایتمدار لرستان را اذیت می‌کند و با توجه به اینکه اکثریت مردم استان جوان هستند می‌طلبد که همگان در راستای رفع مشکلات عمومی این دیار تلاش کنیم.

دادستان سابق خرم‌آباد گفت: همکاران قضایی با شدت و حدت در چارچوب قانون با اراذل و اوباش برخورد کردند و امروز شاهدیم که این افراد دیگر در ملاء عمومی عرض اندام نمی‌کنند.

شاهون‌وند تصریح کرد: لرستان یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود و هر کسی که مخل آسایش و امنیت افراد شود با برخورد قاطعانه دستگاه قضایی مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: حفظ و استقلال دستگاه قضایی یکی از رویکردهای ما بود و البته در مواردی که ضرورت داشت با رافت اسلامی و انصاف با متهمین برخورد می‌کردیم.

photo8921918305 1

 

قبل از اجرای عدالت، کنار گذاشتن هوای نفس بسیار مهم است

در ادامه این جلسه، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، با بیان اینکه در دهه بصیرت قرار داریم و اولین شهیده بصیرت حضرت زهرای مرضیه (س) بودند، افزود: شهدایی که در ۱۹ دی ماه به شهادت رسیدند در دفاع از ولایت قدم برداشتند و شهید و تبدیل به الگو شدند.

وی با بیان اینکه الگو بودن و الگو شدن تبدیل به یک گفتمان شده که خارج از مرزهای کشور را تحت تاثیر قرار داده است، بیان کرد: آنچه ماموریت داریم همراهی، همدلی و دقت نظر در انجام وظایف، ضمن حفظ استقلال در انجام ماموریت‌هاست.

زیویار ادامه داد: همه دستگاه‌ها کارشان حساس است ولی کار دستگاه قضا تکمیل کننده و اصلاح کننده است. دستگاه قضا با نظارت‌های به موقع در موارد خاص تکمیل کننده سلامت برنامه‌های سایر بخش‌ها است.

استاندارخاطرنشان کرد: این دستگاه توسط شخصیت‌های حقوقی اصلاح کننده مشکلات سایر بخش‌هاست.

زیویار تصریح کرد: تمامی مسئولین دستگاه‌ها در انجام وظایف اداری خود به نوعی در مقام قضاوت قرار دارند اما از این جهت وظیفه‌ی دستگاه قضا به صورت ویژه است.

استاندار لرستان اظهار کرد: در سیره امامان معصومین (ع) در باب قضا و تصمیم‌گیری‌ها به اجرای عدالت تاکید فراوان شده است.

وی گفت: قبل از اجرای عدالت، کنار گذاشتن هوای نفس بسیار مهم است.

4806867

 

برخورد قاطع با مخلان نظم عمومی

 در ادامه این جلسه، علی حسنوند، دادستان جدید خرم‌آباد گفت: پیگیری و اجرای سند تحول قوه قضائیه، کاهش ورودی و زمان رسیدگی به پرونده‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف، جلوگیری از ورود پرونده تصادف به دادسرا، ابلاغ الکترونیک و … از جمله برنامه‌های موردتوجه خواهد بود.

وی همچنین جلوگیری و برخورد با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی، توجه به حقوق عامه، حفظ امنیت جامعه، برخورد با سرقت، مبارزه با مواد مخدر و نزاع و … را از دیگر برنامه‌های خود در مرکز لرستان برشمرد و گفت: پیگیری برای راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در شهرها یکی دیگر از برنامه‌ها برای کاهش جرم و جنایت خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به برخورد قاطع با مخلان نظم عمومی و همچنین تیراندازی‌ها، گفت: امنیت جامعه باید حفظ شود چرا که این امر در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مؤثر خواهد بود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /b8f7ce
کد خبر : 2554
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.