فرمانده فراجا با بیان اینکه شهدای انتظامی با نثار خون خود می‌گویند که ما جان خود را در دفاع از وطن فدا می‌کنیم، گفت: ۱۱ شهید راسک، شهدای مرزبانی و شهدای انتظامی جان خود را برای امنیت مردم فدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، سردار احمدرضا رادان، عصر امروز در یادوارۀ 500 شهید عرصۀ نظم و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان که در مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه مردم لرستان، ولایتمدار، شجاع و رشید هستند، بیان کرد: خاطرات فراوانی با رزمندگان این استان دارم و دست‌بوس جانبازان هستم.

وی با اشاره به سابقۀ لرستان در هشت سال دفاع مقدس،افزود: این استان یادآور خاطرات فراوان دفاع مقدس، سلحشوری‌ها، دفاع از حرم، حریم و وطن و جایگاه شهدایی جون شهید بروجردی است.

فرمانده‌کل انتظامی کشور، با بیان اینکه شهید بروجردی در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و فرمانده شجاعی شد، عنوان کرد: این فرمانده در تمام لحظات جمله‌ای جز «مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ» را بیان نمی‌کرد.

وی با تأکید به اینکه شهید بروجردی، حزب‌الهی، مکتبی، شجاع، رئوف و مهربان بود، بیان کرد: مردم لرستان افتخار دارند که این شهید را «مسیح کردستان» بنامند.

برگزاری یادواره‌های شهدا برای راه ما و گم‌نشدن مسیر هدایت است

رادان با بیان اینکه لرستان، یادآور رزمندگان دیار جنوب است، گفت: این رزمندگان در خاکریز دفاع مقدس تمام‌قد برای دفاع از انقلاب مبارزه کردند و هیچ‌وقت عقب‌نشینی نکردند.

فرمانده‌کل انتظامی کشور با اشاره به فداکاری‌های رزمندگان لرستان در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: این رزمندگان با تقدیم جان خود به دفاع از انقلاب برخاستند.

رادان با تأکید به اینکه لرستان، دیار شهید نورخدا موسوی‌ها، شهید کاظمی‌ها، شهید سکوندها، شهید امیری‌ها، شهید سوری‌ها، مصطفی‌زاده‌ها و شهید چاغروندها است، اظهار داشت: شهید از شهدا اثر می‌گیرد و اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه لرستان دیار شهید رستمی‌ها و جانبازان است، افزود: این استان دیار کسی است که دستان و چشمان خود را در راه پاسداری از وطن در دوران دفاع مقدس تقدیم کرد.

فرمانده‌کل انتظامی کشور با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره‌های شهدا در لرستان، عنوان کرد: این افراد با قدم، قلم، زحمت و صرف‌هزینه توانستند که خودشان را مهمان شهدا بکنند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا برای راه ما و گم‌نشدن مسیر هدایت است، بیان کرد: این یادواره‌ها چراغ مسیر است و چراغ شهدا هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود.

اثر وجودی شهید این است که به ما اجازه می‌دهد یادواره‌های شهدا برگزار کنیم

رادان با اشاره به خاطرۀ فراموش‌نشدنی و ماندگار شهدا گفت: اثر وجودی شهید این است که به ما اجازه می‌دهد یادواره‌های شهدا را در آستانۀ شهادت سردار سلیمانی و سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار کنیم.

فرمانده‌کل انتظامی کشور با تأکید به حماسۀ 9 دی‌ماه ابراز کرد: پیام مردم در این روز به جبهۀ استکبار، توطئه و فشار علیه کشور و انقلاب پاسخ شهدا بود، زیرا آنان حفظ انقلاب را واجب دانستند و مردم در مسیر شهدا این حماسه را خلق کردند.

رادان با اشاره به شهادت فرمانده بی‌بدیل حوزۀ پشتیبانی مقاومت، اظهار داشت: شهید سید رضی موسوی، عاشق اباعبدالله بود و وقتی به دیدار معبود رفت که یاد شهید سلیمانی دوباره در ذهن‌ها زنده شده‌‌است.

وی با بیان اینکه شهدای انتظامی با نثار خون خود می‌گویند که ما جان خود را در دفاع از وطن فدا می‌کنیم، ابراز کرد: 11 شهید راسک، شهدای مرزبانی و شهدای انتظامی جان خود را برای امنیت مردم فدا کرده‌اند.

رادان با تأکید به اینکه در باغ شهادت همچنان به‌روی مشتاقان باز است و شهدا جاوادنه هستند و در نزد خدا روزی می‌خورند، اظهار داشت: شهدا فراموش‌شدنی نیستند و رزمندگان برای سربند به پیشانی بستن با هم رقابت داشتند.

وی با بیان اینکه شهدا به امام‌حسین(ع) اقتدا کرده‌اند که جاودانه است، پس اقتداکنندگان نیز جاوادانه هستند، افزود: آیا فقط انتخاب اباعبدالله کافی بود که شهدا مسیر حسینی پیدا کنند؟

فرمانده‌کل انتظامی کشور با تأکید به اینکه یک نفر برای اینکه سرباز امام زمان(عج) باید سه بُعد را مانند شهدا داشته باشد، عنوان کرد: شهدا ابتدا امت شدند و ما تا وقتی امت نشویم، نمی‌تونیم مسیر را بیابیم.

امتی که امام نداشته باشد، راه خود را در فتنه‌ها مانند فتنۀ 88 گم می‌کند

وی با بیان اینکه امت‌بودن به‌معنای اطاعت محض از امام است، بیان کرد: وقتی امت شدیم به امام نیاز داریم و امتی که امام نداشته باشد، راه خود را در فتنه‌ها مانند فتنۀ 88 گم می‌کند.

رادان با تأکید به اینکه بسیاری در فتنۀ 88 به زمین خوردند، چون امام خودشان را گم و فراموش کردند، گفت: این افراد خودشان امام خودشان شدند و آن کسی که امام خودش می‌شود در فتنه به زمین می‌خورد.

فرمانده‌کل انتظامی کشور با اشاره به اهل‌مکتب بودن شهدا و اثرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف، ابراز کرد: این مکتب افرادی مانند همسر شهید نورخدا موسوی پرورش می‌دهد که تمام‌وقت به این شهید خدمت می‌کرد و این یکی از اثرگذاری‌های شهداست.

رادان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مکتب امام حسین(ع) را داشته باشیم، راهی جز توسل به شهدا نداریم، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که برادر و یا خواهر شهید باشیم و ان‌شاءالله در مسیر شهدا گام برداریم.

امروز جبهه مقاومت با دستان خالی در برابر تجهیزات پیشرفته نظامی ایستاده است

در ادامه این مراسم، فرهاد زیویار با تبریک میلاد ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا(س)، تولد امام خمینی(ره)، گفت: در آستانه سالروز شهادت فرمانده محور مقاومت سردار دلها شهید سپهبد قاسم سلیمانی علمدار نهضت مقاومت هستیم که صهیونیست را به ذلت کشاند، صهیونیستی که در ۷۰ سال پیش در جنگ‌های مختلف سرزمین‌های مسلمانان را به پشتوانه بلوک شرق اشتغال کرد و این درحالیست که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل  با دست‌های خالی و مشت‌های گره کرده در مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی به بار نشست و تبدیل به الگو شد.

وی با بیان اینکه مدل و الگوی انقلاب اسلامی در نهضت مقاومت آغاز شد و شاهد جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه  بودیم و مسلمانان با سلاح ایمان در مقابل اسرائیل جعلی  ایستادند، ادامه داد: این مقاومت‌ها به تاسی انقلاب اسلامی بوده است.

استاندار لرستان بیان کرد: همه کشورهای عربی از بیشترین تجهیزات نظامی بهره مند بودند اما نتوانستند یک وجب خاک را از اسرائیل پس بگیرند؛ امروز جبهه مقاومت با دستان خالی در برابر تجهیزات پیشرفته نظامی ایستاده است.

زیویار با بیان اینکه محور مقاومت یعنی محور اعتقاد و ایمان داشتن به خداست و این برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کاری که امام راحل در سال ۱۳۴۲ با دست خالی شروع کرد و ۱۵ سال مبارزه مستقیم و تبعید را تحمل کرد و امروز شاهد هستیم که در یمن انصارالله، در لبنان حزب‌الله، در عراق حشرالشعیبی و در افغانستان سپاهیان فاطمی از این مدل و الگو استفاده می‌کنند.

استاندار لرستان بیان کرد: اگر می‌گویم مکتب حاج قاسم، مکتبی است که سازنده آن امام راحل و امتداد دهنده این راه مقام معظم رهبری و رهروان آن شهدایی نظیر حاج قاسم و دیگر شهدای انقلاب هستند.

در ادامه این مراسم سردار الهی، فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه همه ما میراث‌دار و امانتدار خون شهدا هستیم، بیان کرد: امیدواریم که در مسیر شهدا و امام شهیدان ثابت قدم باشیم تا شرمنده شهدا و خانواده‌های آنان نشویم.

پایان خبر

لینک کوتاه : /dca1a6
کد خبر : 2548
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.