مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌های کشور:
مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ناوگان هوایی پاسخگوی نیاز جامعه نیست، گفت: این درحالیست که اقبال مردم به پرواز بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، محمدحسین آجیلیان امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیران فرودگاه شهدای خرم‌آباد که در سالن آمفی‌تئاتر این فرودگاه برگزار شد، با بیان اینکه جابجایی درهمه امور، امری عادی و طبیعی است، اظهار کرد: فرودگاه یک مجموعه تخصصی است و عامل توسعه در هر منطقه محسوب می‌شود؛ از طرفی سفرهای هوایی، سریع، ایمن و مطمئن است و هدف شرکت فرودگاه‌های کشور نیز مهیا کردن همین بستر است.

وی مدیریت را نوعی دوی امدادی برشمرد وبا بیان اینکه توسعه و ساخت فرودگاه‌ها هدف عمده فرودگاه‌های کشور است، بیان کرد: تامین پروازها وظیفه مدیر فرودگاه نیست و تداوم پروازها بر عهده سازمان گردشگری لرستان است.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه هر مدیر فرودگاهی موظف به سرویس پروازهاست و چنانچه شرکت‌های هواپیمایی تقاضا پرواز داشته باشد باید بپذیرد، اظهار کرد: تنها توسعه فرودگاه مدنظر ما نیست و با انجام پروازها قطعا شاخص‌ها نیز افزایش می‌یابد.

 

62820564_copy.jpg

 

 واگذاری فرودگاه به بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه

آجیلیان با بیان اینکه واگذاری فرودگاه به بخش خصوصی یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی وظیفه شرکت فرودگاه‌های کشور است اما در برنامه هفتم تصمیمی برای ایجاد فرودگاه جدید گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه از دیگر محورهای برنامه هفتم توسعه واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی است، بیان کرد: برای تامین هواپیماهای مسافربری تلاش‌هایی برای ساخت انجام شده اما هنوز عملیاتی نشده و متاسفانه تحریم‌ها در حوزه ناوگان هوایی کشور جدی است.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه این کمبود در حالیست که مسافرت و جمعیت زیاد و اقبال مردم به پرواز بیشتر شده است، تصریح کرد: بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی میزان سفرهای هوایی در کشور از سه درصد به پنج درصد رسیده است و این درحالیست که تعداد ناوگان هوایی موجود کشور با تعداد مسافر هم‌خوانی ندارد.

آجیلیان با بیان اینکه در بخش‌های خصوصی و دولتی تلاش‌هایی انجام شده و در پسابرجام نیز اتفاقاتی برای تامین ناوگان هوایی رخ داد اما با برگشت مجدد تحریم‌ها شرکت‌های هواپیمایی خارجی نتوانستند و یا نخواستند تعهدات خود را عملیاتی کنند، اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۶ فرودگاه فعال، تقاضای مردم، استانداران و نمایندگان مجلس دغدغه برقراری پرواز را دارند.

 

988

 

 برقراری سیاسی پروازها مقطعی است و دوامی ندارد

وی با بیان اینکه عدم تناسب عرضه و تقاضا دلیل نبود پروازهاست که تلاش شده در بخش خصوصی ناوگان تامین شوند اما این مهم پاسخگوی نیاز جامعه نیست، خاطرنشان کرد: برقراری سیاسی پروازها مقطعی است و دوامی ندارد؛ آنچه موجب ماندگاری شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه خرم‌آباد می‌شود استقبال مردم است.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه در کشور ۹ فرودگاه کشور بین المللی و ۲۳ فرودگاه با مرز هوایی و پرواز خارجی موضوعی دارد و مابقی محلی هستند، یادآور شد: فرودگاه خرم‌آباد جزو آنهایی محسوب می‌شود که مرز هوایی است و تا زمانی که فرودگاهی استاندارد لازم را نداشته باشد خلبان و ایرلاین  به آن فرودگاه نمی‌آیند.

پایان خبر

لینک کوتاه : /e45654
کد خبر : 2406
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.