استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: افزایش مقاومت ملی رویکرد مهم پدافند غیرامل در جریان اغتشاشات سال گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، فرهاد زیویار در جلسه شورای اداری لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه در پدافند عامل تسلیحات، حضور و سازماندهی دشمن موضوعیت دارد، افزود: در پدافند غیرعامل دفاع صورت غیرنظامی دارد و با اجرای آن می‌توان از وارد کردن خسارت به تجهیزات مناطق حساس نظامی و غیرنظامی جلوگیری کرد.

 

وی طراحی و برنامه‌ریزی را از ارکان مهم پدافند غیرعامل عنوان کرد و با بیان اینکه در پدافند غیرعامل خطر تهدیداتی که هنوز شکل نگرفته‌اند با برنامه‌های پیش‌بینی شده از بین می‌رود، تصریح کرد: مقاوم‌سازی تجهیزات و ساختمان‌ها، طراحی‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری، موارد بیولوژیکی و اعلام خبر و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین راهبردهای پدافند غیرعامل  است.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه افزایش مقاومت ملی رویکرد مهم پدافند غیرامل در جریان اغتشاشات سال گذشته بود، خاطرنشان کرد: افزایش مقاومت ملی یکی از رویکردهای مهم حوزه پدافند غیرعامل در جریان اغتشاشات سال گذشته بوده که تهدید را به فرصت تبدیل کرد و منتج به خنثی شدن توطئه‌های برنامه‌ریزی شده خارج از مرزها در کشور بود.

 

01

 

زیویار، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در زمان ایجاد تهدیدات را مصداقی از رویکرد پدافند غیرعامل برشمرد و با بیان اینکه بازداشتن دشمن از تعرض و بی اثر کردن حملات در جریان اغتشاشات سال گذشته کاملا ملموس بود.

 

وی در ادامه به شرایط فلسطین و غزه در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت: فلسطین برای تاریخ و عقبه اسلام مهم بوده و باید جزو راهبردهای پدافند عامل و غیرعامل قرار داشته باشد.

 

استاندار لرستان در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه اشاره کرد و با تأکید بر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه فلسطین پاره تن اسلام است، تصریح کرد: صیانت و دفاع از دین خدا در هر نقطه‌ای از جمله فلسطین برای ما لازم و مشروع است.

 

03

 

زیویار با بیان اینکه چنانچه صیانت از فلسطین متوقف شود، رژیم صهیونیستی مطابق طراحی پرچمش که از "نیل تا فرات" را در برمی‌گیرد توقف چارچوب سرزمینی نخواهد داشت که این می‌تواند امنیت ملی و حیات ما و سایر کشورهای اسلامی را تهدید کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نهضت مقاومت در برابر نظام استکبار و در رأس آن آمریکای جهانخوار را ذره ذره آغاز کرد تا امروز نتیجه آن را در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور می‌بینیم.

 

گفتنی است؛ در این جلسه از طرح جامع پدافند غیرعامل شهر خرم آباد رونمایی شد؛ همچنین از مسئولین دستگاه‌های برتر حوزه  پدافند غیرعامل استان با حضور استاندار لرستان، معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر کل پدافند غیرعامل استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تجلیل شد.

 

02

 

 

 

پایان خبر

 

 

لینک کوتاه :
کد خبر : 2344
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.